۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۳۱۷
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

مذهبی‌ها بهتر از دیگران شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

مذهبی‌ها بهتر از دیگران شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند
حجت الاسلام مصباح مقدم شیونامه‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا را به جهت ناشناخته بودن ویروس کرونا قابل تغییر دانست.

حجت الاسلام حسن مصباح مقدم عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسمات عزاداری دهه نخست ماه محرم را ممتاز خواند و گفت: هیات ها پروتکل های بهداشتی را عالی و ممتاز اجرا کردند و مجالس پر شور برگزار شد. از طرفی مردم در مجالس روضه خانگی و فضای مجازی حضوری فعال داشتند.

وی اقدامات هیات ها را در رعایت پروتکل های بهداشتی نشان از عدم تعارض عقل و دین دانست و اظهار کرد: این حرکت نشان داد دین با کارشناسی عقلی تعارض ندارد و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکیید کردند. مذهبیون هم در اوج رعایت کردند و از فروشگاه ها و ورزشگاه ها بهتر رعایت کردند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین ویروس کرونا را ناشناخته عنوان کرد و افزود: به جهت اینکه هنوز این ویروس ناشناخته است، پروتکل های بهداشتی نیز تغییر می کند و نباید به تغییرات دستوالعمل ها حساسیت نشان داد. نباید دوگانگی و دو قطبی ایجاد کرد زیرا منشا اختلاف خواهد شد و رهبر معظم انقلاب نیز با دو قطبی سازی در جامعه مخالف هستند.

وی اقدام عزاداران حسینی را در رعایت شیوه نامه های بهداشتی قابل تقدیر دانست و گفت: در هر صورت هیات ها و مذهبیون بهتر رعایت کردند گرچه ممکن است به خاطر شور هیات ها در برخی موارد نتوانستند رعایت کنند./1370/ت302/ف

ارسال نظرات