۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۶۲۳۳۸
به صورت وبینار و در فضای مجازی؛

اولین کنفرانس ملی امام رضا و علوم روز برگزار شد

اولین کنفرانس ملی امام رضا و علوم روز برگزار شد
خراسان رضوی - اولین کنفرانس ملی امام رضا(ع) و علوم روز با موضوع ارتباطات و تبلیغ دین مبتنی بر سیره امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به همت دانشگاه امام رضا(ع)، اولین کنفرانس ملی امام رضا(ع) و علوم روز با موضوع ارتباطات و تبلیغ دین مبتنی بر سیره امام رضا(ع)  امروز به صورت وببنار و در فضای مجازی برگزار شد.

مرتضی رجوعی، رییس دانشگاه امام رضا(ع) در این نشست علمی به اهداف برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: بیان احادیث و جایگاه علمی امام رضا(ع)، ایجاد شبکه قوی هم در دانشگاه های داخل کشور و در عرصه بین المللی و تقویت و گسترش ارتباط بین اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

وی بیان داشت: به همت دانشگاه امام رضا(ع) در اسفند 97 اولین کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی با حضور 15 کشور دنیا برگزار شد که آثار مثبت داشت.

ناصر باهنر، مدیر گروه ارتباطات و تبلیغ دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) نیز در این کنفرانس علمی به مخاطب شناسی و شاخصه های موفقیت در ارتباطات تبلیغ دین از دیدگاه امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: از دیدگاه امام رضا(ع) سه عنصر فرستنده، پیام و مخاطب مهم هستند چون فرستنده که ائمه معصومین بوده، پیام نیز کلام وحی می باشد و مخاطب نیز دارای فطرت است بنابراین هر سه از اهمیت خاصی برخوردار است.

مهدووی مهر، رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز به جایگاه ارزنده علمی امام رضا به عنوان قائم آل محمد و حجت الاسلام سید رضا مودب، رییس دانشکده الهیات دانشگاه قم به موضوع اصول و مختصات تبلیغ دین در نگاه امام رضا و قرآن کریم اشاره کردند.

سهیل اسعد، مبلغ بین المللی نیز در این برنامه به ضرورت الگو گرفتن از سیره اهل بیت(ع) در تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: ما باید از سیره ائمه معصومین استفاده علمی داشته باشیم و با استنباط از رفتار ایشان به روش تبلیغی برسیم./864/پ210/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏
0
0