۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۶۳۱۱۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

عزت مندی ولی خدا؛ ویژگی مشترک اصحاب سیدالشهدا و امام عصر

عزت مندی ولی خدا؛ ویژگی مشترک اصحاب سیدالشهدا و امام عصر
خراسان رضوی - استاد حوزه علمیه با تأکید به ضرورت حفظ حرمت ولی خدا، گفت: یاران ولی عصر(عج) مانند یاران سیدالشهدا(ع) فدای عزت ولی عصر شده و جهاد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت اسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی به ویژگی مشترک بین اصحاب امام حسین(ع) و اصحاب امام زمان(عج) اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به بیان شفات دین توسط ولی عصر(عج) اشاره و اظهار کرد: شنیده ایم که وقتی اما زمان ظهور می کند گویی دین جدید می آورد که این بدین معنی است که حضرت ابعاد مختلف را در مسائل مختلف دینی به صورت واضح و شفاف بیان می کند، دین همان دین است، قرآن و احکام خدا و حلال و حرام ها که تغییر نمی کند بلکه حضرت شفاف تر آن ها را بیان می کند.

وی افزود: اسلام ناب حقیقی در طول 1400 سال بر جامعه حاکم نشده است و اگر امامان و علمای گذشته نیز به آن ها می پرداختند با برخورد حاکمان جور روبرو شده و آن ها را به قتل می رساندند چنانچه که در عاشورا نمونه ای از آن را شاهد هستیم، بعد از ظهور حضرت بسیاری از ناگفته های دین برای مردم باز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به ویژگی منحصر به فرد یاران امام حسین(ع) نسبت به یاران همه امامان و پیامبران دیگر اشاره و ابراز کرد: ظلم ستیزی، شهادت طلبی و پای رکاب امام بودن از ویژگی یاران سیدالشهدا(ع) بود اما ویژگی شاخص آن ها نبود چون یاران دیگر امامان و پیامبر نیز دارای چنین ویژگی هایی هستند ولی شهیدان کربلا نسبت به دیگر شهدا مانند شهدای بدر، احد، صفین، جمل و نهروان از جایگاه ویژه برخوردار هستند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: شهدا در بدر، احد، صفین، جمل و نهروان برای امر خدا جهاد کردند و جهاد بر مسلمانان واجب است اما در شب عاشورا اباعبدالله(ع) امر خدا را برداشت و به یاران خود فرمود:«من شما را حلال می کنم، شما بروید، شما بمانید یا بروید این ها فردا من را می کشند، این ها با شما کاری ندارند.» اما یاران ایشان گفتند که ما از ولی خدا دفاع و برای عزت ولی خدا جهاد می کنیم، ما مدافع تو نیستیم و فقط می خواهیم حماسه عزت مندانه تو را تکمیل کنیم.

وی دفاع از عزت ولی خدا را از ویژگی شاخص یاران سیدالشهدا(ع) بیان و اظهار کرد: یاران ابا عبدالله(ع) برای عزت ولی خدا کهکشانی شدند؛ شب عاشورا، شب ولایت و روز عاشورا برای احترام و عزت ولی خدا است و به عالم درس می دهد که عزت ولی خدا این قدر عزت دارد که حرها، قاسم ها و علی اکبرها به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: جهاد کربلا اجازه ای است و امری نیست، یاران سیدالشهدا(ع) از ایشان اجازه خواستند تا در رکاب حضرت بمانند همچنین خانواده ها نیز اجازه خواستند تا بمانند و بعد از شهادت امام حسین(ع) و یارانش زینب کبری را کمک کنند، به این خاطر است که عاشورا زلزله و ولوله در عالم انداخته و تا نام عاشورا شنیده می شود، دل ها تکان می خورد.

استاد حوزه علمیه عزت مندی ولی خدا را از ویژگی مشترک اصحاب امام حسین(ع) و اصحاب امام زمان(عج) بیان و ابراز کرد: یاران ولی عصر(عج) نیز مانند یاران سیدالشهدا(ع) فدای عزت ولی عصر شده، جهاد می کنند و برای حرمت مهدی فاطمه می میرند، زمین را زنده کرده و دشمنان را می میرانند.

وی با بیان این که حرمت و عزت ولی خدا باید حفظ شود، گفت: حرمت منظور حرمت شخص نیست چون حرمت نبی اکرم(ص) بالاتر از حرمت امام است اما حرمت رسول اکرم و حضرت علی(ع) را شکستند، وقتی حضرت علی را روی زمین کشیدند و بردند حضرت فرمودند:«اگر حمزه بود چنین نمی شد.» بنابراین اصحاب باید حرمت امام را نگه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: جهان با اخلاق، معنویت، قانون و سختگیری در اجرای قانون اداره نمی شود چون با همه این ها نتوانستند فساد را ریشه کن کنند بلکه جهان از عزت مولا اداره خواهد شد و حرمت ولی عدالت می گستراند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امروز سیاستمداری داریم که علیه نظام و امام صحبت می کند اما یک نفر اعتراض نمی کند و بعد انتظار داریم که حضرت ولی عصر(عج) ظهور کند، ما در دوران تمرین ولایت مداری هستیم باید به این امر دقت داشته باشیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات