۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۶۵۲۸۶
مبلغ حوزه علمیه تشریح کرد؛

«عشق در بند»؛ طرحی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

«عشق در بند»؛ طرحی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
اصفهان ـ حجت الاسلام وحید با اشاره به پیامدهای مثبت حضور مبلغان در میان زندانیان، گفت: در این طرح مبلغان در میان زندانیان حاضر و به فعالیت تبلیغی و مشاوره‌ای می‌پردازند.

حجت الاسلام محمد وحید معاون هماهنگی و اجرایی طرح «عشق در بند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه طرح حضور مبلغین در زندان ها در تهران با طرحی از سوی حاج تقی وکیلی آغاز شد، گفت: در تهران افرادی که به جرم مستی در حین رانندگی بازداشت شده و خودروی آنها توقیف می‌شد توسط حاج تقی وکیلی و تیمی از مبلغین مورد بررسی قرار گرفته و با آنها ارتباط گرفته می‌شد و پس از ارتباطاتی که با این افراد بود زمینه آزادی خودرو آنها فراهم می‌شد.

وی ادامه داد: در ارتباط گیری حاج تقی وکیلی و دیگر مبلغان با این افراد مسائلی نظیر سیره شهدا و حضور در بهشت زهرا تهران و زیارت قبور مطهر شهدا و مسائل معنوی و دینی دیگری انجام می‌شد که آثار و پیامدهای بسیار مثبت و مطلوبی به دنبال داشته است.

نظر مثبت آیت الله رئیسی پیرامون طرح عشق در بند

حجت الاسلام وحید با بیان اینکه آیت الله رئیسی رییس قوه قضاییه نظر مثبتی نسبت به طرح انجام شده در تهران داشته و به دنبال توسعه آن در زندان‌ها است، اظهار کرد: بنابر نظر رییس دستگاه قضا زمانی که این طرح در محدوده کوچکی از جرائم به ثمر نشسته است می‌تواند در محدوده گسترده‌تری نیز اثرگذار بوده و کاهنده آسیب‌های اجتماعی باشد.

معاون هماهنگی و اجرایی طرح عشق در بند با اشاره به اثرگذاری عوامل مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و سوء مدیریت‌ها بر روی شکل گیری انگیزه‌های بزهکاری در افراد و باز شدن پای اشخاص به زندان، تصریح کرد: سوء تدبیر افراد و اشتباهاتی که دارند در کنار دیگر عوامل یک جرم را رقم می‌زند و باعث می‌شود یک نفر زندانی شود، حال وظیفه ما این است که با حضور در زندان‌ها این مشکلات و مسائل و عوامل را ریشه یابی کرده و یک طرح جامع و کامل برای اجرا در کل کشور ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه به صورت آزمایشی اصفهان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: مؤسسه امیر بیان اصفهان که سوابق خوبی در فعالیت های جهادی دارد به عنوان مجری این طرح در اصفهان در نظر گرفته شده است و قرار است برای نخستین بار در کشور این طرح را اجرا کند.

ارائه مشاوره و ریشه یابی مشکلات زندانیان توسط مبلغان

حجت الاسلام وحید در ادامه افزود: گام صفر این طرح در ماه محرم با حضور حدود 20 مبلغ در زندان مرکزی اصفهان که از زندان های برتر کشور در عرصه فرهنگی است اجرایی شد و این گام شناسایی محسوب می‌شود که در سه شیفت در طول روز برگزار می‌شد و فعالیت‌هایی نظیر هیأت عزاداری و سخنرانی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی به صورت منسجم و برنامه ریزی شده برگزار شد.

معاون هماهنگی و اجرایی طرح عشق در بند با اشاره به ارتباط نزدیک و مؤثر مبلغین حاضر در زندان با زندانی‌ها، تصریح کرد: مبلغین مؤسسه امیر بیان که در قالب طرح عشق در بند در زندان اصفهان حاضر می‌شدند به صورت مستمر به گفتگو با زندانیان و ریشه‌یابی مشکلات آنها و راهنمایی آنها در خصوص مسائل مختلف می‌پرداختند و چنین اقداماتی تا کنون صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: خروجی اقداماتی که در دهه محرم انجام شد با حضور مسؤولان مختلفی از تهران و اصفهان موجب شد که در نهایت تصمیم گرفته شود گام یک طرح عشق در بند با توجه به شناسایی‌ها و کسب تجارب و مهارت‌های گذشته انجام شود و این فعالیت عملیاتی در هفته‌ جاری و هفته‌های آینده با حضور مبلغان اصفهان در زندان مرکزی اصفهان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام وحید با بیان اینکه زندان مرکزی اصفهان 25 بند دارد که مبلغان در این بندها در میان زندانی‌ها حاضر می‌شوند، اظهار کرد: برپایی نماز جماعت، هیأت هفتگی و ارائه مشاوره از جمله اقداماتی است که توسط مبلغان انجام خواهد شد و امیدوار هستیم مانند اقدامات گذشته نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات