۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۶۵۹۸۰
ماموستا رستمی تأکید کرد؛

قرائت های سلیقه ای و مغرضانه؛ زمینه ساز تفرقه در جهان اسلام

قرائت های سلیقه ای و مغرضانه؛ زمینه ساز تفرقه در جهان اسلام
کردستان - نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان گفت: امروز تفرقه به نقطه ضعف جهان اسلام تبدیل شده و برخی از سران کشورهای اسلامی از روی بی تدبیری این تفرقه را گسترش می دهند.

ماموستا فایق رستمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، اظهار داشت: وحدت یکی از سنت های الهی است که جهان براساس آن اداره می شود و در مراتب بعدی، مساله وحدت زیرمجموعه های دیگری دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در بحث وحدت وجودی جهان، مساله برای همه ما حل شده است، ولی در بحث وحدت در جوامع انسانی هنوز بسیاری از ابهامات وجود دارد که باید برای آینده سالم و معنوی این مجعولات هویدا و برطرف شود.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه وحدت نیاز فطری انسان است، گفت: انسان فطرتا موجودی اجتماعی و جمع گراست، لذا وحدت می تواند این خأا انسان را پر کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به وحدت بین مذاهب اشاره کرد و گفت: همانطوری که بیان شد، وحدت نیاز وجودی هر چیزی است و در مرتبه بالاتر در بحث مذهب و دین این موضوع حساس تر می شود.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه وحدت شاکله اصلی دین اسلام از ابتدا تاکنون بوده است، اظهار داشت: از بدو ظهور دین مقدس اسلام تاکنون مساله وحدت یکی از مسایل مهم جهان اسلام بوده که همواره دستخوش سلیقه های جمعی و فردی شده است.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه وحدت از پایه ها و اهداف اصلی رسالت رسول اکرم (ص) است، گفت: یکی از اهداف مهم و اصلی از ادیان الهی ایجاد وحدت در بین ملتها است، از این رو باید گفت که وحدت یکی از برنامه های بنیادین اسلام برای ساختن جامعه ای سالم و به دور از کینه و بدی است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با وجود این تفاسیر امروزه به عینه می بینیم که وحدت در جهان اسلام از دو جنبه به خطر افتاده است، جنبه اول دخالت استعمارگران است و جنبه دوم آن کوته بینی برخی از علما دین و کشورهای اسلامی.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه قرائت های سلیقه ای و مغرضانه زمینه ساز تفرقه در جهان اسلام شده است، گفت: اولین گام رسول اکرم (ص) بعد از اعلام رسالت الهی خویش، تلاش برای ایجاد امت واحده بود، که این یعنی وحدت مقدم تر بر سایر دستورات دینی است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه نبود وحدت جهان اسلام را دچار تزلزل می کند، بیان داشت: بخش اعظمی از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می دهند ولی باید پرسید این جمعیت عظیم تا چه حدی در معادلات جهانی تاثیرگذار هستند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: جنجال آفرینی های داخلی در جهان اسلام بی شک زمینه و بانی اصلی وضعیت کنونی کشورهای مسلمان در جهان است، امروز تفرقه به نقطه ضعف جهان اسلام تبدیل شده است که برخی از سران کشورهای اسلامی از روی بی تدبیری این تفرقه را گسترش می دهند که توافق امارات، بحرین و... با رژیم صهیونیستی نمونه بارز آن است.

ماموستا رستمی تاکید کرد: تا زمانی که سران دولت های اسلامی سلیقه ای و برای منفعت تاج و تخت خود تصمیم گیری هایی همانند امارات و بحرین می گیرند، نمی توان به آن وحدتی که مورد نظر رسول اکرم (ص)، امام خمینی (ره) و... بوده است، برسیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود گفت: تلاش برای ایجاد وحدت بیشتر در بین کشورهای مسلمان امروز برای بقای اسلام بسیاری حیاتی است و دشمن نیز به خوبی از این موضوع آگاه است، لذا دست به هر دسیسه ای می زند که وحدت به معنای واقعی در جهان اسلام رخ ندهند./1401/ت302/ب1

ارسال نظرات