۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۷۲۱۵۷
مدیر مدرسه علمیه بقیةالله اندیمشک عنوان کرد؛

استفاده از ظرفیت‌های رسانه برای تبیین زندگی حضرت زهرا

استفاده از ظرفیت‌های رسانه برای تبیین زندگی حضرت زهرا
خوزستان - حجت الاسلام آذرافروز گفت: با توجه به گسترش  فضای مجازی و رسانه لازم است رسانه ملی با ارائه فیلم و انیمیشن‌هایی از سیره زندگی حضرت زهرا(س) در این زمینه ورود کند.
حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه علمیه بقیةالله اندیمشک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به زمان رحلت پیامبر اکرم (ص) و خروج اسلام از ریل تدوین شده ایشان در آن دوران، بیان داشت: پس از رحلت رسول اکرم (ص)، حضرت زهرا (س) با مشاهده خروج و انحراف اسلام از ریل تدوین شده از مقام ولایت حمایت کرد.  

مدیر مدرسه علمیه بقیةالله اندیمشک دلیل حمایت حضرت زهرا (س) از ولایت را جایگاه ایشان در میان مردم خواند و عنوان داشت: انحراف اسلام در آن زمان موجب خدشه در اصل ولایت می‌شد، بنابراین حضرت زهرا (س) همه‌  آبرو، انرژی و توان خود را برای دفاع از اسلام به میدان آورد.

حجت الاسلام آذرافروز با اشاره به روشنگری‌های حضرت زهرا (س) در زمان خود و تبیین جایگاه امیرالمؤمنین برای مردم گفت: جامعه در آن زمان به روشنگری‌های حضرت فاطمه زهرا (س) در زمینه فرمایشات پیامبر اکرم (ص) و تبیین جایگاه امام علی (ع)  نیاز داشت، از این رو حضرت فاطمه زهرا (س) حاضر شد.

وی در ادامه افزود: روشنگری‌های حضرت زهرا (س) تنها به زمان خود اختصاص ندارد و اکنون اندیشمندان در خصوص خطبه معروف فدکیه و سخنان ایشان سخن می گویند.

مدیر مدرسه علمیه بقیةالله اندیمشک در خصوص الگوسازی از حضرت فاطمه زهرا برای زنان و دختران امروز، بیان کرد: ارتباط اصلی میان نبوت، امامت، استمرار و گستردگی آن میان نسل‌ها با حضور فاطمه زهرا (س) محقق شد، بر همین اساس ویژگی‌های زندگی ایشان را در سوره کوثر داریم و حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی مناسب و کامل برای همه افراد به شمار می روند.

حجت الاسلام آذرافروز با اشاره به عفت و حیای حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: زمانی که پیامبر اکرم (ص) تقسیم کار‌ها را میان امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) انجام داد، کار‌های خانه را به ایشان و بیرون از خانه را به امیرالمؤمنین (ع) سپرد؛ در آن زمان نقل است که حضرت فاطمه (س) از عدم ارتباط با مردان ابزار مسرت و خوشحالی کردند.  

وی شغل اساسی زنان را تربیت فرزند و ایجاد آرامش در فضای خانه عنوان کرد و اظهار داشت: مادر با تربیت نسل‌ها اساس خانواده به شمار می‌رود، وجود نسل فاطمی در هر زمان سبب پیشرفت‌های سیاسی، اجتماعی، نظامی و استقامت بیشتر در کشور شد.

مدیر مدرسه علمیه بقیةالله اندیمشک در رابطه با خصایص ویژه حضرت زهرا (س) ابراز داشت: فرهنگ مادری در منزل، دعا برای دیگران و دلسوزی برای پدر، ایشان را به ام ابیها و الگویی جامع تبدیل کرد.

حجت الاسلام آذر افروز با اشاره به ضعف سیستم آموزشی در خصوص عدم معرفی اوصاف حضرت زهرا (س) برای نسل‌های امروز، گفت: متأسفانه امروز در برخی از عرصه‌ها حضرت زهرا (س) به درستی معرفی نشده و این ضعف بیشتر در نظام آموزشی ما به چشم می‌خورد، شناخت اوصاف حضرت زهرا (س) برای معلمان به جهت تربیت نسل آینده ضرورت دارد.

وی در خصوص ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه‌ها برای تبیین زندگی حضرت زهرا (س) افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی و رسانه‌ها لازم است که رسانه ملی با ارائه فیلم و انیمیشن‌هایی از سیره زندگی حضرت زهرا (س) در این زمینه ورود کند.  

مدیر مدرسه علمیه بقیةالله اندیمشک با اشاره به ازدواج ساده حضرت زهرا (س) ادامه داد: این موضوع امروزه به معضل اجتماعی تبدیل شده است، اهتمام صدا و سیما، آموزش و پرورش و خانواده‌ها در این امر ضروری است.  

حجت الاسلام آذرافروز در پایان گفت: زبان هنر در نسل امروز بسیار کارساز است، باید ضمن ساخت انیمیشن‌ها و فیلم‌هایی از سیره زندگی حضرت زهرا (س) این مباحث به کتاب‌های درسی و دانشگاهی نیز افزوده شود./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات