۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۷۳۸۳۱
امام جمعه موقت کرمانشاه:

گرایش بانوان به تحصیل علوم دینی بیشتر از برادران است

گرایش بانوان به تحصیل علوم دینی بیشتر از برادران است
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت:آمارها نشان می دهد که گرایش بانوان به تحصیل علوم دینی بسیار بیشتر از آقایان می باشد که این برای همه شما طلاب خواهر مایه مباهات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت بانوی دو عالم؛ حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن امروز با جمعی از بانوان فعال فرهنگی و طلاب خواهر این استان دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در این دیدار اظهار داشت: تلاش های بسیاری در جهان استکبار به ویژه در جهان غرب در حال فعالیت است که جایگاه زن را در اسلام و حتی فرهنگ ایرانی بالعکس نشان دهند و برای رسیدن به این هدف از امکانات رسانه ای بسیاری استفاده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این تلاش ها برای تخریب و تحریف جایگاه زن مسلمان در صورتی انجام می گیرد که آمارهای موجود در زمینه خشونت علیه زنان در غرب بسیار دردآور است و این بهترین مدرک برای رسوایی و غوغاسالاری دشمن می باشد.

این استاد حوزوی در ادامه تصریح کرد: نباید به ظواهر نگاه کرد و بصیرت و بینش خود را تنها به دیده هایمان خلاصه کنیم، واقعیت ها این را می گویند که زن در غرب یک ابزار و وسیله است و در جهان اسلام بالعکس این موضوع صادق است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: جایگاه زن در اسلام به حدی والاست که خداوند متعال یک سوره از قرآن کریم را تحت عنوان سوره «نساء» به بانوان اختصاص داده است و این بهترین و مستتندترین مدرک برای نگاه والای اسلام به زنان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی حضرت فاطمه زهرا (س) را بهترین الگو و اسوه برای زنان مسلمان و حتی غیرمسلمان عنوان کرد و بیان داشت: حضرت فاطمه و سیره علمی و عملی این بزرگ بانوی اسلام بهترین الگوی برای زنان و بانوان جامعه ماست، این حضرت دارای صفات وارسته بسیاری است که بیان یکایک آنان هرگز در این جلسه نخواهد گنجید.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به طلاب خواهر عنوان کرد: آمارهایی که در دست داریم نشان می دهد که گرایش بانوان مسلمان به تحصیل در علوم دینی بسیار بیشتر از آقایان است که این برای همه شما طلاب خواهر مایه مباهات است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه افزود: خوشبختانه در نشست هایی که با مدیران حوزوی کرمانشاه داشته ایم، آمارهای بسیار خوبی از رشد تحصیلی طلاب خواهر این استان به دست ما می رسد که این امر بسیار امیدوار کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه طلاب خواهر نسبت به طلاب برادر تفاوت ها و البته برتری هایی دارند، بیان داشت: شما طلاب خواهر در چندین جنبه نسبت به طلاب برادر برتری دارید.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: شما به عنوان مبلغین دینی در محافل بانوان حضور پیدا می کنید و از سوی دیگر در خانواده به عنوان خواهر یا مادر نقش تربیت کننده را بر عهده دارید که تمام این موارد نشان دهنده جایگاه والای طلبه های خواهر دارد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بی شک شما طلاب خواهر و نیز بانوان فعال فرهنگی نقش بسیار پررنگی در حفاظت جامعه در برابر هجمه های دشمنان دین خدا دارید و باید از این توانایی های خویش به بهترین نحو ممکن استفاده نمایید./1400/

ارسال نظرات