۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۸۶۴۸۴
مدیر مدرسه علمیه شهرستان اسلام آبادغرب:

خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مدیران هستند

خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مدیران هستند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کرمی نیا گفت: باید همواره مواظب باشیم که قلم خود را در خدمت سودجویان و فرصت طلبان جامعه قرار ندهیم زیرا با اینکار قداست قلم زیرسؤال می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله کرمی نیا امروز به مناسبت هفدهم مردادماه، روز خبرنگار با  جمعی از اصحاب رسانه و فعالان روزنامه نگاری در شهرستان اسلام آبادغرب دیدار و گفتگو کرد.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان اسلام آبادغرب در این دیدار بیان داشت: نقش و تاثیرگذاری رسانه ها و خبرنگاران بر مناسبات اجتماعی، دولتی و ... غیرقابل انکار است و به عینه شاهد تاثیرگذار رسانه در این حوزه های مختلف هستیم.

حجت الاسلام کرمی نیا با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم به «قلم» سوگند خورده است، گفت: قداست قلم در نزد خداوند متعال به حدی است که خداوند متعال در قرآن کریم به قلم قسم خورده و همین امر باعث ایجاد مسؤولیت خطیر خبرنگاران شده است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مدیران و جامعه هستند، تأکید کرد: همواره رسانه ها به عنوان چشم بینای جامعه مشکلات و نارسایی های مردم را به مسؤولان و دولتمردان انعکاس می دهند و به مانند پلی ارتباطی دو بخش را به هم متصل می کنند.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به اینکه جامعه خبرنگار را صدای رسای خود می داند، بیان کرد: همانطوری که جامعه به اصحاب رسانه و خبرنگاران اعتماد داشته و دارند، شما خبرنگاران نیز باید با پیگیری های خود مشکلات و معضلات مردم و جامعه را حل نماید و با این کار خود جواب اعتماد مردم را بدهید.

وی با انتقاد از کسانی که رسانه به اهرم فشاری بر برخی از مدیران تبدیل کرده اند، گفت: حرمت قلم بسیار بالاتر و مقدس تر از آن است که آن را در راستای اهداف شخصی، گروهی و جریانی به حراج بگذاریم، کسی که قلم به دست می گیرد در اصل سرباز میدان جنگ نرم است و وظیفه ای بس دشوار برعهده دارد.

حجت الاسلام کرمی نیا در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: زمانی که رسانه ها که به عنوان رکن چهارم دموکراسی در جوامع شناخته می شوند، باید بسیاری از خطوط قرمز را رعایت کنند و همواره دغدغه آنان توسعه جامعه به صورت جامع و کامل باشد، زیرا زمانی که رسانه نتواند و یا نخواهد که به وظفیه مقدس خود عمل کند باید منتظر به وجود آمدن بسیاری از ناهنجاری ها در سطح جامعه باشیم.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: ارزش قلم به حدی والاست که با هیچ چیز دیگری قابل معاوضه نیست، قلم مقدس است و کسی که آن را در دست دارد از مسؤولیت بسیار بالایی در مقابل مردم و جامعه برخوردار می باشد، بنابراین باید همواره مراقب باشیم که قلم خود را در خدمت سودجویان و فرصت طلبان جامعه قرار ندهیم./1400/پ210/

ارسال نظرات