۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۸۶۶۴۳
از سوی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مازندران تدوین می شود؛

کتاب نقش مرحوم آیت الله «هادی روحانی» در دفاع مقدس

کتاب نقش مرحوم آیت الله «هادی روحانی» در دفاع مقدس
مازندران - مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از تدوین کتاب نقش آیت الله «هادی روحانی» امام جمعه فقید بابل در هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جمع خبرنگاران تدوین کتاب نقش اقشار در هشت سال دفاع مقدس را یکی از مأموریت‌های این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس از جمله آنها است که در دستور کار ما قرار دارد و در این راستا چندین کتاب پژوهش و تدوین شد.

وی با اشاره به این که روحانیت نقش بسیار مهم و مؤثری در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده است، بیان داشت: تدوین کتب علما و روحانیانی که نقش مؤثری در دفاع مقدس داشتند در دستور کار این نهاد قرار دارد.

سردار ملکی با اشاره به نقش علما، روحانیان و طلاب مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: کارنامه روحانیت استان در جبهه های حق علیه باطل بسیار پررنگ و درخشان است و بیان خاطرات این قشر اثرگذار از آن دوران طلایی ضروری است.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اشاره به این که روحانیت در همه عرصه های این انقلاب پیشگام بوده است، افزود: هشت سال دفاع مقدس تنها گوشه ای از خود گذشتگی و ایثار جامعه روحانیت در دفاع از اسلام و انقلاب است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که تدوین کتاب آیت الله هادی روحانی، نماینده فقید حضرت امام(ره) و امام جمعه بابل در دستور کار قرار گرفت، افزود: در رابطه با شخصیت این روحانی برجسته یک کتاب اسنادی توسط سازمان اسناد انقلاب اسلامی کشور به چاپ رسیده است.

سردار ملکی با بیان این که با تشکیل ستاد تدوین، کتاب نقش روحانیون موثر در دفاع مقدس آیت الله جباری، طبرسی، معلمی و لائینی در دفاع مقدس تدوین شده است، گفت: برای تدوین کتاب آیت الله روحانی امروز جلسه‌ای با فرزند ایشان حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» امام جمعه بابل داشتیم.

وی با اشاره به این که در این جلسه که با حضور سردار اکبرنژاد و مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بابل و اعضای ستاد تدوین برگزار شد، گفت: کتاب آیت الله روحانی با توجه به نقش ایشان در بازسازی سوسنگرد و حضور در جبهه، پشتیبانی جبهه و اعزام علما نیازمند پژوهش وسیع و گسترده است.

سردار ملکی افزود: پژوهش و تدوین و چاپ این کتاب مستلزم فرایندی سه ساله است و با تشکیل کارگروه تدوین در بابل با نظارت و محوریت این اداره‌کل و همکاری بیت آیت الله روحانی ان شاءالله شاهد این اتفاق ارزشمند در حوزه نقش روحانیت در دفاع مقدس خواهیم بود.

وی با بیان این که به نقش آیت الله روحانی در یک کتاب اسنادی و بازسازی سوسنگرد پرداخته شده است، افزود: در این کتاب به شخصیت و نقش ایشان در دفاع مقدس پرداخته خواهد شد و همچنین با توجه به اسناد موجود در بیت ایشان، چاپ کتاب اسنادی این روحانی فقید را نیز در آینده خواهیم داشت./950/پ210/

ارسال نظرات