۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۸۷۰۴۲
امام جمعه نکا:

عزاداری‌ ماه محرم روح معنوی و ارزش‌های اسلامی را در جامعه تقویت می کند

عزاداری‌ ماه محرم روح معنوی و ارزش‌های اسلامی را در جامعه تقویت می کند
مازندران - حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت عزاداری حسینی گفت: عزاداری محرم سبب تقويت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در جامعه مي‌شود،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد صادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا امروز در دوره آموزش مجازی خادمین موکب انصارالحسین(ع) شهرستان نکا با اشاره به این که همه بشريت، عاشق سيدالشهدا(ع) و تشنه آرمان هاي بلند اين انسان آزاده هستند، گفت: محرم فرصت مغتنمي است تا بار ديگر آزادي و آزادگي امام حسين(ع) را مرور کنيم و تفکر کنيم که انديشه هاي بلند حضرت سيد الشهدا(ع) با چه هدف و غايتي آغاز شد.

وی با بیان این که امام حسين(ع) و ياران باوفایش براي ابد نهضت عاشورا را جاودانه ساختند و از نشستن هر گونه غبار فراموشي بر آن جلوگيري کردند، افزود: ماه محرم و عاشورا بهانه ای است تا اين حادثه بزرگ برای نسل امروز و جوان بازگو شود.

امام جمعه نکا با تأکید براین که عزاداري امام حسين‌(ع) باعث تقويت روح معنوي و ارزش‌هاي اسلامي در جامعه مي‌شود، خاطرنشان کرد: تعطیلی مراسم عزای حسینی امکان پذیر نیست، بلکه باید این مراسم مهم و اثربخش با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود.

وی با بیان این که نهضت عاشورا تنها يک واقعه تاريخي محض نیست بلکه به عنوان يک باور مذهبي براي تشيع، محور بسياري از حرکت‌ها و خيزش‌های فکری و سياسي بوده است، ادامه داد: انقلاب عظیم ملت ایران بر پایه آرمان های عاشورای شکل گرفته و امروز در دنیا همچون نگینی می درخشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که مجالس عزاداري تنها براي اشک ريختن نيست، بلکه فرصتي براي درک اهداف قيام عاشورا است، خاطرنشان کرد: دشمنان با برنامه ريزي و صرف هزينه‌هاي زياد، در پي انحراف اين مجالس هستند و قصد دارند فرهنگ شهادت طلبي را سست کنند بنابراين بايد هوشيار و مراقب باشيم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با تأکید بر رعایت توصیه نامه های بهداشتی از سوی هیأت های مذهبی، تصریح کرد: باید به گونه ای عمل شود که شأن و منزلت عزاداری حسینی در عین رعایت دستورالعمل های بهداشتی حفظ شود.

امام جمعه نکا در بخش دیگری از سخنان خود اربعین را فرصت بسیار مناسبی برای تبیین نهضت عاشورا برای جهانیان عنوان کرد و با بیان این که اهمیت اربعین در آن است که نام اهل بیت(ع) و یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه باشد، افزود: این راهپیمایی در حقیقت حماسه وحدت است.

وی با اشاره به این که اربعین حسینی حماسه قدرت سیاسی شیعه، پاسداشت عملی حرکت مقدس و خونین کربلا است، خاطرنشان کرد: این حرکت عظیم، ترویج فرهنگ حسینی است که حامی همه خوبی ها است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که اربعین فرصت بسیار مناسبی است که امام حسین(ع) و حرکت و جهاد او به دنیا معرفی شود، تصریح کرد: این اجتماع عظیم فرصت مغتنمی برای بیان مظلومیت امام حسین(ع) و اهداف نهضت عاشورا است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اهمیت مراسم اربعین حسینی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اهمیت اربعین در آن است که با تدبیر الهی در این روز خاندان پیامبر و یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه باشد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که زنده ماندن حرکت امام حسین(ع)، نیازمند زنده نگه داشتن عاشورا و تاسوعا است، بیان داشت: اهمیت اربعین در آن است که یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه باشد./950/پ210/

ارسال نظرات