۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۸۷۲۱۲
امام جمعه ساری:

حضور آمریکا در منطقه نتیجه ای جز کشتار، بدبختی و آوارگی ندارد

حضور آمریکا در منطقه نتیجه ای جز کشتار، بدبختی و آوارگی ندارد
مازندران - امام جمعه ساری، کشته شدن ۲۳۰ هزار غیر نظامی، آواره شدن صد‌ها هزار انسان و فقر و بدبختی را دستاورد حضور ۲۰ ساله آمریکایی‌ها در افغانستان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان از برپایی مراسم دهه نخست ماه محرم از سوی مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تقدیر کرد.

وی با بیان این که حرکت اهل بیت(ع) همواره با حفظ عزت همراه بوده است، افزود: اهل بیت(ع) حرکتی که عزت آنها را لکه دار کند و نماد و نمود ذلت داشته باشد هیچ گاه از آنها صادر نشده است.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که واقعیت های تاریخی کربلا باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: روایت گری صحیح از ماجرای کربلا از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید بگذاریم دشمنان جای شهید و جلاد و ظالم و مظلوم را با هم عوض کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که اگر امروز واقعیت حرکت کربلا را می دانیم به برکت حرکت اهل بیت(ع) امام حسین، راویت گری صحیح است، روضه خوانی و عزادری است، تصریح کرد: باید این واقعیت تاریخی حفظ شود و نباید این سرمایه تضییع، تحریف و تعطیل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به 12 محرم روز مسجد اشاره کرد و گفت: مسجد بزرگترین امانت خدا در دست ما است و باید این امامت ها را حفظ کنیم، متأسفانه گاهی می بینیم که برخی مساجد به بهانه کرونا و سایر مسائل دیگر خلوت است که این امر پسندیده نیست.

وی همچنین با گرامیداشت اول شهریور، روز پزشک، از تلاش ها و مجاهدت های کادر درمان و همه پزشکان کشور در طول ماه های گذشته در مقابله با ویروس منحوس کرونا تقدیر کرد و خواستار توجه بیشتر مسؤولان به مطالبات این قشر شد.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد و با بیان این که آمریکایی ها پس از 20 سال اشغال افغانستان این کشور را ترک کردند، گفت: متجاوزان آمریکایی باید از عراق، سوریه و کل منطقه بیرون بروند چون منطقه جای آنها نیست بلکه متعلق به مردم منطقه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، کشته شدن 230 هزار غیر نظامی، آواره شدن صدها هزار انسان و فقر و بدبختی دستاورد حضور 20 ساله آمریکایی ها در افغانستان است، افزود: متأسفانه علیرغم این عملکرد مشخص آمریکایی ها، برخی ها در داخل همچنان به سمت آمریکایی ها غش می کنند و به دنبال خط سازش با آمریکا هستند.

وی با اشاره به این که حکومت پهلوی نیز قبل از انقلاب نوکر آمریکا بود، ادامه داد: انقلاب اسلامی و مستضعفان جهان و منطقه باید آمریکا را در منطقه بمیرانند و این امر با تکرار «مرگ بر آمریکا» محقق خواهد شد./950/پ201/

ارسال نظرات