۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۶۸۷۲۱۴
حجت الاسلام تقی زاده:

حفظ و بقای دین در گرو ادامه حرکت عظیم عاشورا است

حفظ و بقای دین در گرو ادامه حرکت عظیم عاشورا است
مازندران - امام جمعه سرخ رود با بیان اینکه امام حسین(ع) برای حفظ دین در برابر ظالمان ایستادند، گفت: امروز حفظ و بقای دین در گرو ادامه حرکت عظیم عاشورایی امام حسین(ع) است.
حجت‌السلام مهدی تقی زاده، امام جمعه سرخ رود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، به حادثه غمبار عاشورا اشاره کرد و گفت: این واقعه عظیم سرشار از درس ها و عبرت هایی است که باید همواره مورد توجه جامعه قرار گیرد.
 
وی با بیان این که امام حسین(ع) برای حفظ دین در برابر ظالمان ایستاد و به شهادت رسید، افزود: امروز نیز حفظ و بقای دین در گرو ادامه حرکت عظیم عاشورایی امام حسین(ع) است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تقوای عاشورایی به معنای ذوب شدن در ولایت و عاشقانه عباس گونه بر ولی زمان اقتدا کردن است، گفت: تقوای عاشورایی یعنی دل در گرو طاغوت ها ندادن، معشوق حسین زمان بودن، در راه حسینی جان در کف اخلاص قرار دادن و دلدادگی معشوق نمودن که سبک زندگی دینی از منظر عاشورا جلوه‌گر نورها و نورانیت‌ها است. 
 
امام جمعه سرخ‌رود با بیان این که تقوای راستین از معرفت درست دينی ما سرچشمه گرفته و همه شئون زندگی ما را تحت تأثير قرار می‌دهد، افزود: تقوای راستين همان تقوای عاشورايی، حسينی و زينبی است كه همه انسان‌ها را به سعادت رهنمون می‌كند و ما نيز بايد بر همان مبنا و با اقتدا به همان بزرگواران دين مقدس اسلام تقوا پيشه كنيم. 
 
وی با اشاره به این که با حضور در ساحت مقدس عاشورا به این‌امر مهم خواهیم رسید که عاشورا وجوه ویژه فراوانى دارد و به طور قطع تنها یک حادثه جزئى و پدیده محدود به زمان، زمین و زمینه‏ هاى خاص نیست، ادامه داد: این حادثه مهم به دلیل ماهیت و هویت فراگیر، جاودانه و قدسى و در عین حال الهى انسانى خواهد بود که با درک درست آن همه مرزهاى مادى و آفاق محدودنگری‌ها را در خواهیم‌ نوردید.
 
حجت‌السلام تقی‌زاده با بیان این که عاشورا تصویرى سرشار از عشق، شور، شیدا و سلوک رحمانى است که رابطه عارفانه و پیوند عاشقانه مرید و مراد و شاگرد و استاد را به عرصه وجود آورده است، تصریح کرد: این واقعه سرمشق و الگویى از کمال‏ گرایی، جمال‏ پرستى و شهد شهودخواهى است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: عاشورا ادب‏ آموز جبرئیل عقل در همرأیى و همراهى پیامبر عشق گشته است تا روشن کند؛ عاقلان نقطه پرگار وجود هستند اما عشق داند که در این دایره سرگردانند.
 
امام جمعه سرخ‌رود با بیان این که عاشورا درس نثار و ایثار در همه ابعاد و ساحت هاى وجودى به همه سالکان کوى دوست و عاشقان روى محبوب داد، افزود: این رویداد عظیم به همه آموخت که اگر کسى آستان ‏بوسى حضرت دوست مى‏ طلبد لا جرم باید «سر در آستین» داشته و بذل جان نماید و خون دل او بذر کمال، وصال و لقاء باشد./950/ت310/
ارسال نظرات