۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۸۷۶۶۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران عنوان کرد؛

رعایت ۹۰ درصدی شیوه نامه‌ها در هیات‌های مذهبی مازندران

رعایت ۹۰ درصدی شیوه نامه‌ها در هیات‌های مذهبی مازندران
مازندران - حجت الاسلام شکریان گفت: جریان رسانه ای دشمن برای بی رونق کردن مراسم عزاداری ماه محرم امسال با هوشیاری و بصیرت مردم شکست خورد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه نقد و بررسی فعالیت های ستاد عملیات محرم با اشاره به ادامه فعالیت های دینی و مذهبی تا پایان محرم و صفر، گفت: بیش از 90 درصد هیات های مذهبی مازندران ،شیوه نامه ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان را دقیق و منظم رعایت کردند و این نشان از قانون مداری فعالان حوزه دین است.
 
وی با اشاره به ادامه فعالیت های دینی و مذهبی تا پایان محرم وصفر با رعایت دقیق شیوه نامه ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان، اظهار داشت: بیش از 90 درصد هیات های مذهبی مازندران در دهه اول محرم شیوه نامه ها و دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان را به صورت دقیق رعایت کردند.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که جریان رسانه ای غرب به همراه برخی عوامل داخلی خود همه توانشان را برای از رونق انداختن مراسم عزاداری حسینی امسال به کار گرفتند، افزود: اما مراسم دهه نخست ماه محرم با رعایت دستورالعمل بهداشتی برگزار شد و این شکست سنگینی برای دشمنان بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان با تبلیغات دروغین و هدفمند رسانه ای تنها اعتقادات دینی و مذهبی ملت ایران را هدف گرفته اند، خاطرنشان کرد: تلاش جبهه رسانه ای دشمن برای تضعیف مراسم عزاداری حسینی با هوشیاری و بصیرت ملت حسینی ایران اسلامی خنثی شد.
 
وی در ادامه با اشاره به سختی ها و مشقت های هیأت های مذهبی در شرایط شیوع این ویروس منحوس کزونا افزود: با توجه به وجود همه مشکلات و موانع و توطئه های داخلی و خارجی برای کمرنگ کردن شور و شعور حسینی در جامعه اسلامی، این هیئات مذهبی بودند که خوش درخشیدند.
 
حجت الاسلام شکریان ادامه داد: هیأت های مذهبی در مراسم عزاداری امسال نشان دادند در رعایت دقیق شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی از دیگر اقشار جامعه منظم تر، دقیق تر و مصمم تر هستند.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که مراسم عزاداری و سوگواری تا پایان محرم و صفر با رعایت دقیق موازین بهداشتی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: هیات های مذهبی ثابت کردند در لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب همواره ثابت قدم هستند.
 
حجت الاسلام شکریان در بخش پایانی از سخنان خود با اشاره به بازرسی های متعدد وزارت بهداشت و درمان و مجموعه های نظارتی و انتظامی از نحوه برگزاری مراسم های ماه محرم امسال خاطرنشان کرد: حفظ سلامتی عزاداران و سوگواران حسینی از اولویت های برنامه های هیأت های مذهبی در شرایط شیوع این ویروس منحوس کرونا بوده است و می توان با یک برنامه ریزی درست هم برگزاری مراسم ماه محرم و سایر برنامه های آئینی را با رعایت دقیق شیوه نامه ها را برگزار کرد./950/پ210/
ارسال نظرات