۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۸۸۰۱۷
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با رسا:

نسبت به ترک فعل های روحانی پیگیر بودیم و ارجاعاتی را به قوه قضائیه فرستادیم

نسبت به ترک فعل های روحانی پیگیر بودیم و ارجاعاتی را به قوه قضائیه فرستادیم
حجت الاسلام نوروزی گفت: ما 5 سؤال از رئیس جمهور پرسیدیم که مجلس نسبت به چهار سؤال قانع نشد و گزارش آن را به قوه قضائیه فرستادیم تا بررسی شود.

حجت الاسلام حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه عده‌ای از مردم در حال امضا کردن شکایت نامه‌ای علیه رئیس جمهور پیشین هستند گفت: فعلا به کمیسیون ما شکایتی نرسیده و ما پیگیر این مسأله شکایت نیستیم؛ البته ما نسبت به ترک فعل های صورت گرفته از سوی رئیس جمهور پیگیر بودیم و ارجاعاتی را به قوه قضائیه فرستادیم.

وی ضمن بیان اینکه ما وظیفه خود را انجام دادیم عنوان کرد: یک بار ما 5 سؤال از رئیس جمهور پرسیدیم که مجلس نسبت به یکی از آنها قانع شد و نسبت به چهار سؤال قانع نشد و گزارش آن را به قوه قضائیه فرستادیم تا بررسی شود.

نماینده حوزه انتخابیه رباط‌کریم و بهارستان همچنین ادامه داد: آقای حاجی دلیگانی شکایت هایی کرده بودند که به قوه قضائیه ارجاع داده شد و این ها در حیطه کمیسیون ما است که بررسی شده است؛ البته ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس که در رابطه با این موضوع می‌باشد، اجرا شده است.

گفتنی است که بر اساس ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

بر این اساس، کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

ارسال نظرات