۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۸۹۳۶۴
از سوی مؤسسه چاپ و نشر عروج؛

کتاب «خطابات قانونیه از دیدگاه امام خمینی و مشهور اصولیان» چاپ و منتشر شد

کتاب «خطابات قانونیه از دیدگاه امام خمینی و مشهور اصولیان» چاپ و منتشر شد
اصفهان - کتاب خطابات قانونیه از دیدگاه امام خمینی(ره) و مشهور اصولیان اثر جدید حجت الاسلام فرهادیان، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان منتشرشد.
حجت الاسلام عبدالرضا فرهادیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: یکی از مهمترین نو آوری‌های امام خمینی(ره) درعلم اصول نظریه «خطابات قانونیه» ایشان است که ایشان در این نظریه بر این باورند که شارع مقدس در جایگاه قانونگذار، به بیان وظایف و تکلیف شرعی مکلفان پرداخته است.

وی افزود: کتاب «خطابات قانونیه از دیدگاه امام خمینی(ره) و مشهور اصولیان» گامی است برای شناخت این نظریه بدیع و تأمل در زوایا و آثارآن که به قلم پژوهشگر نوشته شده است.

حجت الاسلام فرهادیان ادامه داد: دربخش نخست «خطابات قانونیه» به مفاهیم و کلیات در پنج مبحث، فصل دوم در سه مبحث شامل مراحل حکم شرعی از دیدگاه مشهور و امام خمینی(ره)، بررسی تعلق احکام شرعی به طبایع و بررسی دیدگاه مشهور و امام خمینی(ره) در تفسیر اطلاق و عموم است.

به گفته وی بخش دوم نیز بررسی نظریه خطابات قانونیه در سه فصل، بخش سوم بررسی نظریه انحلال احکام شرعیه در دو فصل و نهایتا بخش چهارم بررسی مهمترین ثمرات خطابات در دو فصل پرداخته است.

حجت الاسلام فرهادیان در ادامه با اشاره به اینکه این کتاب را در ۴ بخش و ۲۷۶ صفحه به رشته تحریر در آورده است، یادآور شد: کتاب «خطابات قانونیهز دیدگاه امام خمینی و مشهور اصولیان» در یکهزار نسخه از سوی مؤسسه چاپ و نشر عروج، روانه بازار نشر شده است./۱۳۰۷/ت310/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات