۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۹۲۴۳۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تجلیل از شهدا برای اعلام هویت ما است

تجلیل از شهدا برای اعلام هویت ما است
اصفهان ـ آیت الله مهدوی با اشاره به عبرت آموزی جوانان از زندگی و سیره شهدا گفت: ما با تجلیل از شهدا هویت خود را اعلام و حقیقت هستی خود را مشخص می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در یادواره شهدای محله خوزان و شهید آیت الله اشرفی اصفهانی، با بیان اینکه ما نیازمند برپایی یادواره شهدا هستیم و شهدا نیازی به تجلیل ما ندارند، گفت: ما با تجلیل از شهدا هویت خود را اعلام می‌کنیم و حقیقت هستی خود را مشخص می کنیم.

آیت الله مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: درسی که از زندگی این عزیزان یاد می‌گیریم عبرتی می‌شود برای نسل جوان ما و این تجلیل‌ از شهدا در همین راستا است. عبرت آموزی به معنای عبور از حقیقتی که وجود داشته است به سمت زندگی خودمان، وقتی وارد زندگی خود بشویم احساس می‌کنیم تجلیل از شهدا سبب زنده نگه داشتن مکارم اخلاقی شده است.

وی در ادامه شهادت را افتخاری برای انسان قلمداد کرد و افزود: امام خمینی در بیانیه‌ای که در پی شهادت شهید اشرفی اصفهانی دادند فرمودند چه سعادتمند هستند کسانی که عمری را در راه خدا صرف کردند و پایان عمرشان را هم مقرون به شهادت و کشته شدن در راه خدا کردند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه شهدای محراب تأسی به امیرالمؤمنین(ع) کردند، گفت: چهار شهید محراب ما اقتدا به امام علی(ع) کردند و در بیانیه ایشان هم به این موضوع اشاره شده است. در خصوص زندگی بزرگان و علما و شهدا باید به نکاتی که برای ما قابل درس است توجه کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری توجه به خصوصیات روحی و سجایا و مکارم اخلاقی بزرگان را درس برای زندگی انسان دانست و اظهار کرد: اگر دل انسان منقطع از ابزار دنیا و اموال دنیا باشد موفق خواهد شد در شرایطی که وسایل دنیایی آماده می‌شود به کمال برسد اما کسی که انقطاع از دنیا نداشته باشد وقتی وسایل دنیایی داشته باشد این وسایل مانع رشد و کمال او خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه ما باید مراقب آینده خود باشیم و بدانیم شیطان تلاش می‌کند ایمان انسان را تبدیل به کفر کند، تصریح کرد: عاقبت به خیری برای کسانی خواهد بود که اهل ایمان باشند، نماز اول وقت یکی از راه‌های عاقبت به خیری است.

آیت الله مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: از ما خواسته شده مبلغ دین باشیم و وجود ما باعث سرافرازی و زینت دین باشد، باید سبک زندگی ما بر این مبنا باشد. همانطور که شهدا و علمای بزرگ اسلام هم افتخار دین بودند و هم با زندگی خود و شهادت خود باعث تبلیغ دین شدند./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات