۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۹۷۷۶۶
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

در حاشیه بودن امور پژوهشی هر مجموعه علمی و آموزشی را منفعل می کند

در حاشیه بودن امور پژوهشی هر مجموعه علمی و آموزشی را منفعل می کند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سنایی مهر گفت: حاشیه بودن امور پژوهشی هر مجموعه علمی و آموزشی را منفعل می کند، لذا شایسته است که مقوله پژوهش در حوزه های علمیه از اولویت ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سعید سنایی مهر امروز در نشست با معاونین حوزه علمیه کنگاور که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین ارکان رشد و توسعه جوامع نهادینه شدن مساله پژوهش است.

مدیر حوزه علمیه کنگاور اظهار داشت: بنابراین در عصر کنونی جامعه ای می تواند موفق باشد که در مباحث پژوهشی همواره جلودار باشد و نسبت به این مقوله سرمایه گذاری داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تاکید کرد: تمامی شناخت ما از جهان و نیز آگاهی با نسبت به علوم دینی و سایر دانش ها همه ریشه در پژوهش دارد.

حجت الاسلام سنایی مهر اظهار داشت: با این وجود باید اذعان کرد که در موضوع پژوهش آنطور که شایسته است ورود پپدا نکرده ایم، با وجود اینکه تمام امکانات ارتباطی، رسانه ای و... در اختیارمان است، بازهم می بینیم که میلی برای انجام کارهای پژوهشی در بین طلاب و دانشجویان دیده نمی شود که باید این طرز نگاه تغییر کند.

مدیر حوزه علمیه کنگاور در ادامه سخنان خود تاکید کرد: البته در سال های اخیر حرکت هایی از سوی معاونت پژوهش حوزه های علمیه در راستای ترغیب طلاب برای ورود به عرصه تحقیق و پژوهش انجام شده است لذا طلاب باید با ورود به این موضوع زمینه ساز تحول در حوزه های علمیه شوند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تمامی بخش های علمی در کشور به ویژه در حوزه های علمیه به نوعی به هم مربوط می شوند، برای انجام امور تبلیغی نیازمند داشتن پیش نیازی بنام پژوهش هستیم و بالعکس.

حجت الاسلام سنایی مهر خاطرنشان کرد: حاشیه بودن امور پژوهشی هر مجموعه علمی و آموزشی را منفعل می کند، لذا شایسته است که مقوله پژوهش و تحقیق در حوزه های علمیه از اولویت های اساتید حوزوی باشد./1400/پ210/

ارسال نظرات