۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۹۷۷۷۴
با حضور مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور:

نشست مدیران و معاونان پژوهش واحد های آموزشی حوزه علمیه قم برگزار شد

نشست مدیران و معاونان پژوهش واحد های آموزشی حوزه علمیه قم برگزار شد
نشست مدیران و معاونان پژوهش واحد های آموزشی حوزه علمیه قم با حضور آیه الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست مدیران و معاونان پژوهش واحد های آموزشی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز با حضور آیه الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام و المسلمین مقیمی حاجی در سالن همایش های این مجموعه برگزار شد.

آیت الله اعرافی در این نشست ضمن تشکر از مسئولان و مدیران مدارس، گفت: دغدغه های شما دغدغه های درستی است و حتماً دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اتصال خروجی حوزه از نظر نیروی انسانی با نظام ابراز داشت: در بخش تولید اندیشه حوزه و اتصال آن با نیازها ده ها اقدام بزرگ از زیر ساخت ها تا خروجی آغاز شده است و حدود 100 پروژه مورد نیاز نظام در حال انجام است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به فقه معاصر اظهار کرد: نیاز سنجی از دوره های قبل شروع شده و هم اکنون ادامه دارد و به صورت عینی تر به واقعیت های خارجی متصل می شود؛ فقه معاصر در راستای همین موضوع راه اندازی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مقیمی حاجی اظهار داشت: در خدمت مدیران مدارس هستیم و در صورت هماهنگی جلسه برگزار خواهد شد و از بیانات مدیران استفاده خواهیم برد؛ پژوهش در مدارس سطح یک را به عنوان یک بال آموزش می بینیم.

وی با بیان اینکه پژوهش امری جدا از آموزش نیست، ابراز کرد: در سطح به دنبال آموزش مهارت های عمومی هستیم و این نکته واضحی است که دغدغه ما تبدیل طلبه سطح یک تبدیل به پژوهشگر زبردست نیست.

معاون پژوهش حوزه های علمیه برادران با اشاره به اینکه همه مبلغ و مدرس نمی شوند، تصریح کرد: تلقی چنین است این مقدار از برنامه هایی موجود در سطح یک حداقل های عمومی مهارت پژوهش است که به درد مبلغ یا کسی که بخواهد استاد بشود هم می خورد. 

در ابتدای این مراسم 10 نفر از مدیران و معاونان پژوهشی مدارس علمیه قم به دغدغه های پژوهشی پرداخته و هرکدام پیشنهادات خود را در راستای بهبود امر پژوهش ابراز داشتند.

ارسال نظرات