۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۷۰۲۲۹۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

از توان علمی و تبلیغی بانوان طلبه در آموزش و پرورش و دانشگاه ها استفاده شود

از توان علمی و تبلیغی بانوان طلبه در آموزش و پرورش و دانشگاه ها استفاده شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، شکوفایی امروز حوزه های علمیه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: از ظرفیت فارغ التحصیلان حوزه در جامعه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) فریدونکنار گفت: عقل و انصاف این را می طلبید که در فعالیت های اجتماعی میدان و سهمی را برای خواهران برای نقش آفرینی و سازندگی در عرصه های علمی، فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی جامعه به وجود می آمد که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی یک فرصت برابرای را برای کسب، ترویج و تبلیغ علم در جامعه اسلامی برای بانوان و آقایان به وجود آورده است، افزود: این مسأله تا پیش از پیروزی انقلاب بسیار اندک بود.

امام جمعه ساری ادامه داد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی در تحصیلات دانش آموزی، دانشگاهی و حوزوی یک فرصت بسیار فراوانی برای قشر بانوان جامعه به وجود آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که امروز درصد دانشجویان دختر در دانشگاه ها بیشتر از پسران است، تصریح کرد: همچنین ده ها هزار طلبه خواهر نیز در مدارس علمیه سراسر کشور مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

وی با بیان این که تعداد دانشجویان کل کشور تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 180 هزار نفر بود، افزود: اما امروز حدود چهار تا پنج میلیون دانشجوی دختر و پسر در دانشگاه های سراسر کشور مشغول تحصیل هستند و این به برکت انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که باید برای خانم ها فرصت استفاده از معلومات علمی آنها در حوزه های ترویج و تبلیغ در جامعه فراهم شود، خاطرنشان کرد: امروز تنها توجه به ورودی حوزه کافی نیست بلکه باید از ظرفیت فارغ التحصیلان حوزوی نیز در بخش های مختلف استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید بر این که باید بسترهایی در جامعه فراهم شود تا از ظرفیت فارغ التحصیلان حوزه های علمیه استفاده شود، گفت: در حوزه بانوان و خانواده امروز با آسیب های اجتماعی مواجه هستیم که می توان با بهره گیری از ظرفیت بالای علمی و تبلیغی فارغ التحصیلان حوزوی این آسیب ها را به حداقل ممکن رساند.

وی بر ضرورت بهره گیری از توان علمی و تبلیغی بانوان فارغ التحصیل حوزه های علمیه از سوی آموزش و پرورش و دانشگاه ها تأکید کرد و افزود: امروز در کنار توجه به ورودی حوزه باید از این سرمایه های مهم علمی و دینی پس از فارغ التحصیل شدن نیز بهره گرفته شود./950/پ210/

ارسال نظرات