۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۰۲۷۷۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

پژوهش، زیربنای آموزش است

پژوهش، زیربنای آموزش است
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی پژوهش را زیربنای آموزش خواند و گفت: اگر پژوهش متوقف شود آموزش نیز متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در دیدار معاون پژوهش حوزه‌های علمیه که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، گفت: کتاب‌های درسی که به‌عنوان کتاب آموزشی از آن‌ها نام برده می‌شود از طریق پژوهش گردآوری شده، بنابراین زیربنای آموزش نیز پژوهش است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه چنانچه پژوهش متوقف شود آموزش نیز متوقف می‌شود، افزود: حوزه علمیه قم در این چند دهه در ابعاد و عرصه‌های گوناگون آموزشی و پژوهشی گام‌های خوبی برداشته و در این راستا جهش خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا متوجه نظام اسلامی و حوزه علمیه است، اظهارداشت: تحرکی که در فضای تحقیقاتی و پژوهشی به‌صورت متمرکز در حوزه علمیه قم وجود دارد را باید به مدارس علمیه در استان‌ها نیز گسترش بدهیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره پژوهشی علامه حلی خاطرنشان کرد: جشنواره علامه حلی نشان داده که ظرفیت‌های بسیار خوبی در مدارس علمیه استان‌ها و شهرستان‌ها وجود دارد که اگر شناسایی و امکانات برای آن‌ها فراهم شود می‌توانند خدمات خوبی به عالم اسلام ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت فراهم ساختن بسترهای پژوهشی در حوزه علمیه استان تاکید کرد و عنوان داشت: این مهم برای رشد کمی و کیفی فعالیت پژوهشی طلاب ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی جهت ارتقای مدارس و حوزه علمیه استان لرستان انجام شده است، اظهار کرد: تقویت برنامه های پژوهشی و زیرساخت ها برای حرکت به سمت اهداف حوزه ضروری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: استان لرستان از دیرباز تاکنون خاستگاه برجستگان علمی، فقهی و معنوی و علمای بزرگی همچون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله کمالوند و علمای بزرگ دیگری بوده است./۹۴۵۱/پ202/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات