۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۰۲۸۸۳

راه اندازی گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا با حضور آیت الله شب زنده دار

راه اندازی گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا با حضور آیت الله شب زنده دار
گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا با هدف تبیین اندیشه و بازخوانی شیوه حکمرانی، علمی، سیاسی و... امامین انقلاب توسط حضرت آیت الله شب زنده دار، راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه سیره امامین خبرگزاری رسا، سرویس سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا با هدف تبیین اندیشه و بازخوانی شیوه حکمرانی، علمی، سیاسی و... امامین انقلاب توسط حضرت آیت الله شب زنده دار و با حضور جمعی از اساتید و شخصیت های حوزوی راه اندازی شد.

انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر دو عنصر اسلامیت و جمهوریت در قرن و روزگار برهوت معنویت با رهبری داهیانه امام خمینی آن فقیه وارسته پا به عرصه روزگار گذاشت تا امیدی در دل مستضعفان  جهان و چراغی در مسیر بندگان صالح خداوند باشد.

راه اندازی سرویس سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا با حضور آیت الله شب زنده دار

مردم‌سالاری دینی که عنوان جمهوری اسلامی به خود گرفت و رسمیّت پیدا کرد و از سوی امام خمینی(ره) مطرح شد، یک طرح ناب و خالص دینی بود  که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، «دو بعد اصلی در مكتب امام بزرگوار ما، بعد معنویت و بعد عقلانیت است.»[1] و از این رو باید در بررسی آن دیدی جامع داشت، زیرا «مكتب امام یك بسته‌ی كامل، مجموعه و دارای ابعادی است؛ این ابعاد را باید با هم دید، با هم ملاحظه كرد.»[2]

پس از رحلت امام خمینی(ره)، اما مسیر و خط امام نه تنها متوقف نشده بلکه مسیر اعتلای انقلاب اسلامی توسط خلف صالح ایشان، حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای، رهبر بزرگوار انقلاب با جدیت ادامه پیدا کرد و بسیاری از آرزوهای امام راحل، پس از رحلت امام تحقّق پیدا کرد؛ خودباوری، خودکفائی، پیشرفت علمی و فنّاوری، پیشرفت سیاسی کشور، اعتلای معنوی، توسعه‌ی صفحه‌ی نفوذ کشور و جمهوری اسلامی در منطقه‌ی وسیع غرب آسیا و شمال آفریقا؛ اینها چیزهایی بود که اتّفاق افتاد و این پیروزیِ گفتمان امام و راه امام و روش امام است.

راه اندازی سرویس سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا با حضور آیت الله شب زنده دار

امروز انقلاب اسلامی از دل بحران ها و فتنه‌ها عبور کرده و ‌پس از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب همچنان وفادار به شعارها و آرمان های اصیل خویش است  و همین موفقیت ها باعث شده تا جبهه استکبار از هیچ حربه ای علیه ملت ایران مضایقه نکند و تهاجم ترکیبی علیه انقلاب اسلامی به راه بیندازد.

در میانه این جنگ سنگین رسانه ای و جنگ نرم علیه ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، راه روشن و مسیر اصلی، جهاد تبیین است که می تواند قلب ها و ذهن مردم را همراه کرده و آماج حملات دشمن را خنثی سازد.

در این میان، حوزه های علمیه و فعالان انقلابی در عرصه رسانه و مطبوعات وظیفه سنگینی دارند تا با تشریح مبانی انقلاب اسلامی و تبیین جبهه دوست و دشمن واقعی ملت ایران که زوایای دقیق آن در اندیشه امامین انقلاب است، بصیرت و روشنگری لازم را داشته باشند.

از این رو خبرگزاری حوزوی رسا با انجام مشورت های گوناگون و کسب نظر از فضلا و اعاظم حوزوی و نیاز سنجی طلاب حوزه های علمیه، با راه ‏اندازی سرویس «سیره امامین انقلاب» به بازخوانی شیوه حکمرانی، منظومه فکری، ویژگی های عملی، اندیشه سیاسی، سبک رفتار فردی و اجتماعی امامین انقلاب می‎پردازد تا امکان استخراج الگوهای و زلال معارف انقلاب در حد مقدور برای علاقمندان فراهم شود.

راه اندازی سرویس سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا با حضور آیت الله شب زنده دار

«سیره نگاری» دانشی مهم در نزد مسلمانان است و از صدر اسلام همواره اندیشمندان اسلامی نسبت به حفظ و توسعه الگوهای رفتاری پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و پیشوایان معصوم علیهم السلام‏ اهتمام داشته اند. زیرا تجربه امت های پیشین نشان داد در اثر بی توجهی به ثبت سیره انبیای عظام، سیره و منش آنان در معرض تحریف غرض‏ورزان قرار گرفت و داستان های مجعول و اسرائیلیات را از آنان به جای گذاشت.

قطعا خمینی کبیر، بنیانگذار این انقلاب عظیم و خلف صالحش حضرت آیت الله العظمی سید عی خامنه ای موثّرترین عالمان شیعه هستند. امَّا دشمنان اسلام و انقلاب از مدَّت ها قبل نقشه های سنگینی را برای تخریب این دو امام عزیز در نظر گرفته اند. اتاق های فکر شیطانی، سناریوهای مختلف و پیچیده ای را برای تحریف شخصیت دو امام عزیز از تاریخ فکر بشر در نظر گرفته است. آنها با انواع تخریب‏ها، و تحریف ها می خواهند جلوی تاثیرگذاری انقلاب اسلامی را بگیرند یا آن را از درون تهی کنند. از همین رو ضروری است به بازخوانی دوباره زندگی و سنَّت این دو امام  بزرگ بپردازیم و از چراغ روشن و هدایت بخش آن دو بهره‏مند شویم.

راه اندازی سرویس سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا با حضور آیت الله شب زنده دار

در روزگار کنونی دشمنان که ضربات محکمی از انقلاب اسلامی ایران دریافت کرده اند. به فکر از بین بردن نفوذ انقلاب یا تهی کردن انقلاب اسلامی هستند. دستگاه های رسانه ای شیطان برزگ با همکاری و اتحاد مثال زدنی، انسجام درونی، اتخاذ راهبردهای عمیق و پیچیده، رصد آفند‏های اجرایی و پدافند های دریافتی، انعطاف پذیری لازم  و شبکه های اجتماعی مجازی تاکتیک های جنگ شناختی را برای تخریب انقلاب اسلامی و حضرت امام اعلی الله مقامه الشریف و مقام معظم رهبری ادام الله ظلّه العالی  به کار می برند.

پس وظیفه خبرگزاری انقلابی حوزه نشر سیره صحیح امامین انقلاب است؛ هم‎چنان که رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت و لزوم پاسداشت سیره امام راحل عظیم الشان فرموده اند: «سیره امام بزرگوار فقط بیان شخصیت یک انسان نیست، بلکه راهنمای عمل همه ملت ایران و مسلمان جهان است.»[3]

سرویس سیره امامین انقلاب در ایام ماه رجب المرجب و در تاریخ یکم اسفندماه 1400 توسط استاد درس خارج فقه و عضو شورای عالی حوزه علمیه قم و عضو فقیه شورای نگهبان، حضرت آیت الله شیخ محمد مهدی شب زنده دار، راه‏ اندازی شد.

بدون شک پردازش محتوایی و رسانه ای سیره امامین انقلاب امر مهمی است که هم افزایی نهادها و موسسسات حوزوی و انقلابی و همراهی نخبگان و فضلا و اساتید و طلاب فرزانه حوزوی را طلب می کند که در این مسیر خبرگزاری رسا آمادگی خود را جهت بهره‏مندی از نظرات و مطالب ارزشمند فضلای گرامی حوزوی اعلام می کند.

آیت الله شب زنده دار در این مراسم طی سخنانی از ابتکار خبرگزاری رسا در راه اندازی گروه سیره امامین انقلاب تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، گزارش مشروح این مراسم به زودی در خبرگزاری رسا منتشر می شود.

 

[1]  بیانات رهبر انقلاب در تاریخ 14/03/1390

[2] بیانات رهبر انقلاب در تاریخ 14/03/1390

[3] بیانات رهبر معظم انقلاب در تاریخ 14/3/1380

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
احسنتم
بسیار اقدام مبارکی است
4
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
انشاءالله در امر تبلیغ دین موفق و پایدار باشید
4
0
سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
وفقکم الله لما تحب و ترضی
4
0
فاطمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
پایدار باشید
4
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
مرحبا
2
0