۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۰۴۰۴۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

بهره گیری از ظرفیت مساجد نباید مورد غفلت واقع شود

بهره گیری از ظرفیت مساجد نباید مورد غفلت واقع شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت بالای مساجد در حوزه های مختلف تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان این که کارکرد مسجد را در زایش، حفظ و دفاع از انقلاب به درستی مشاهده کردیم، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب درصدد زدن این پایگاه های دینی هستند اما ما هنوز برای تقویت نقش مسجد و بهره‌گیری درست از این ظرفیت برنامه نداریم.

وی با بیان این که به درستی از ظرفیت مساجد استفاده نمی شود، افزود: پیوند مسجد و خانواده مهم و اساسی است و مردم اگر فعالیت های درست مسجد را مشاهده کنند پای کار می آیند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که همراهی مسجد، مدرسه و خانواده موجب موفقیت در حوزه فرهنگ می شود، خاطرنشان کرد: آسیب شناسی مشکلات محلات مساجد باید مورد توجه باشد تا مسؤولان برای رفع این مشکلات همراه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که امور مساجد یک مجموعه ملی است، ادامه داد: همه نهادها موظف به اجرای قوانین و دستورات و خواست امور مساجد هستند.

امام جمعه ساری با بیان این که در بخش فرهنگی و فعالیت های مسجدی بودجه مصوب نداریم، تصریح کرد: باید استفاده از ظرفیت مردم و خیرین را به درستی بیاموزیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با تقدیر از کانون های مسجد به دلیل ورود به بحث کارآفرینی و فرزندآوری، خاطرنشان کرد: باید از از کارکردهای مهم مساجد در در عرصه های مختلف بهره گرفته شود.

وی با بیان این که امام جماعت مسجد باید برای ادامه فعالیت در راستای احیای کارکردهای مسجد برای خود معاونت هایی را تعریف کند، افزود: هم افزایی این معاونت ها با مدیریت امام جماعت مسجد به عنوان مدیر طبیعی مسجد مورد انتظار است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که اگر جایی هیات امنا موجب از رونق افتادن مسجد شده باید جای خود را به یک هیات امنای جوان و پرتلاش و دغدغه مند بدهد، خاطرنشان کرد: مجموعه اوقاف و امورخیریه و کانون های مساجد باید برای این مهم تدبیر کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که عدم برخورداری از اطلاعات آماری دقیق از مشکلات و ظرفیت های مساجد موجب می شود برنامه هایی که در آن موقعیت مکانی اقبال ندارد اجرا و اثربخش نباشد، ادامه داد: الگوگیری از فعالیت سایر مساجد موفق نیز مورد توجه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت برخی از مساجد در موضوع خدمات درمانی، تربیت بدنی، مسائل هنری و اشتغال اشاره کرد و گفت: نماز باید در چنین مساجد با قوت اقامه شود چرا که محور همه فعالیت های مسجدی اقامه نماز است و باید مورد توجه باشد./950/

ارسال نظرات