۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۷۰۵۳۲۴
سردار مسلمی خبر داد؛

ثبت نام بیش از هشت هزار نفر در پایگاه راهیان نور سپاه کربلا

ثبت نام بیش از هشت هزار نفر در پایگاه راهیان نور سپاه کربلا
مازندران - سردار مسلمی از ثبت نام هشت هزار ۷۳۰ نفر در پایگاه راهیان نور سپاه کربلا تا دومین روز از فروردین امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، سردار مسلمی، فرمانده سپاه کربلا در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن فصل بهار و عید نوروز با اشاره به این که خوشبختانه با وضعیت مناسب کرونایی در کشور، کار اعزام کاروان های راهیان نور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از هفدهم دسفند ماه آغاز شد، گفت: تا دوم فروردین هشت هزار ۷۳۰ نفر در پایگاه راهیان نور سپاه کربلا ثبت نام کردند و شش هزار ۵۰۴ زائر نیز تا به امروز در اردوگاه های مازندران پذیرش شدند.

وی با بیان این که مراسم سال تحویل هم در یادمان شهدای هفت تپه با حضور فرماندهان لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس و بیش یک هزار برگزار شد، افزود: این اعرام ها تا ششم فروردین ادامه خواهد داشت و وجه تمایز راهیان نور امسال حضور خودجوش خودروهای شخصی و خانوادگی بود که تا این لحظه ۲۶۹ دستگاه خودروی شخصی در اردوگاه های سه گانه مازندران حضور داشتند.

سردار مسلمی با اشاره به این که زائران علاوه بر بازدید یادمان هفت تپه، از یادمان عملیات والفجر ۸ در اروند کنار، شلمچه، نهرخین و فتح المبین بازدید می کنند، ادامه داد: برنامه های متنوع فرهنگی و دینی برای زائران در اردوگاه ها در نظر گرفته است.

وی با بیان این که پس از دوسال وقفه بخاطر شرایط کرونایی، بسترسازی برای حضور خانوادگی در مناطق فراهم شد، تصریح کرد: تلاش کردیم برای ارزان سازی راهیان نور با کمک خیرین، زائرین با کمترین هزینه در اردوگاه ها اسکان و از خدمات بهرمنده می شوند که همین باعث استقبال پرشور زائرین شد.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به این که امسال راهیان نور به صورت خودجوش برگزار شد و سپاه کربلا برای بسترسازی و ارائه خدمات با کیفیت اقدامات قابل توجهی انجام داده است، ادامه داد: مسأله ایمنی کاروان ها، تغذیه با کیفیت، حضور پررنگ روایان در کاروان ها و در یادمان‌ها، تجهیز محل اسکان زائران با وسایل گرمایشی و سرمایشی و بازدید زائران و حضور آنها از یادمان شهدای هفت تپهو برگزاری مراسم فرهنگی از جمله مهم ترین برنامه تدارک دیده شده از سوی سپاه کربلا برای زئران راهیان نور بوده است.

سردار مسلمی با اشاره به این که همه تلاش ما برگزاری هر چه باشکوه تر بزرگترین رزمای فرهنگی کشور بوده است، افزود: خوشبختانه تا به امروز یک زیارت بامعرفت به اذعان خود زائرین، اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که هرچه برای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم، کم است، خاطرنشان کرد: این فرهنگ بیمه کننده جامعه به ویژه نسل جوان از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران افزود: حضور گسترده جمعیت جوان و نوجوان کشورمان در یادمان ها و مناطق عملیاتی نشان دهنده اثرگذاری ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه است.

سردار مسلمی با بیان این که رهبر معظم انقلاب به مسائل فرهنگی توجه ویژه و نگاه خاصی دارند و این توجه و نگاه ایشان در همه سخنرانی ها مشاهده می شود، ادامه داد: اشاره مقام مظم رهبری به آغاز سال تحویل از سوی مردم با دعا، ذکر، نیایش و معنویت نشان از همان فرهنگ معنوی و اسلامی مردم ایران است که در یک عید ملی همراه با معنویت برگزار می شود و این به برکت خون شهدا است./950/

ارسال نظرات