۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۷۰۵۶۸۹
آیت الله عبداللهی:

رمضان ماه دوری از تعلقات دنیوی و انس دوباره با معنویات است

رمضان ماه دوری از تعلقات دنیوی و انس دوباره با معنویات است
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی گفت: رمضان یک امتیاز بزرگ برای مومنانی است که می خواهند در عمل بندگی خود را ثابت کنند، رمضان ماه دوری از تعلقات دنیوی و انس با معنویات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی شب گذشته در دیدار با جمعی از حوزویان کرمانشاه که به مناسبت فرا رسیدن سال جدید برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه ضیافت الهی اظهار داشت: رمضان ماه خودسازی برای هر مسلمانی است بنابراین باید از لحظه لحظه این ماه عزیز و بزرگ نهایت استفاده را ببریم.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) گفت: رمضان یک امتیاز بزرگ برای مومنانی است که می‌خواهند در عمل بندگی خود را ثابت کنند، رمضان ماه دوری از تعلقات دنیوی و انس دوباره با معنویات است، روزه را نباید تنها محدود به نخوردن و نیاشامیدن کرد، بلکه باید تمام جوارح و اعضای انسان به نوعی در روزه و امساک باشد.

وی عنوان کرد: رسول اکرم (ص) درباره ماه مبارک رمضان می‌فرمایند که این ایام برکت و رحمت و مغفرت را به همراه دارد، یعنی اگر مثلا کسی در حالی که روزه است خوش اخلاق باشد، هنر کرده است.

آیت الله عبداللهی ادامه داد: طبق روایات رسول اکرم (ص) ۳ ماه رجب، شعبان و رمضان روزه بودند و در بیشتر ایام سال نیز روزه بودند، ولی با این وجود جایگاه روزه در ماه رمضان جایگاه ویژه‌ای در نزد ایشان داشت.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) گفت: رسول اکرم (ص) در پایان ماه شعبان به مسلمین می‌فرمودند که ماهی در پیش است که دارای برکت، رحمت و مغفرت الهی است. /۱۴۰۰/

ارسال نظرات