۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۱۲۰۵۱
رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه:

حوزه فلسفه فناوری در میان مسلمانان و پیروان ادیان فعال نیست

حوزه فلسفه فناوری در میان مسلمانان و پیروان ادیان فعال نیست
حجت الاسلام والمسلمین عماد تأکید کرد که حوزه فلسفه فناوری در جهان که حوزه بسیار مهمی است، امروز در میان مسلمانان و پیروان ادیان فعال نیست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عماد رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه، در جلسه شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه های علمیه، به بیان نکاتی درباره سفر آیت الله اعرافی و هیات همراه به کشورهای اروپایی پرداخت و گفت: ده مسئله مطرح شده از سوی شما با آقای پاپ، نیازمند به این است که در یک برنامه زمانبندی شده به ده مطالعه تطبیقی انجام شود و پژوهشگرهای اسلام و مسیحیت می توانند کمک کنند.

وی با اشاره به همکاری برای ورود به بازار مشترک بازار جهانی، گفت: اکنون در جهان از علوم دینی به عنوان علوم اسلامی نام می بریم ولی نظام پایگاه های استنادی روشنی ندارند و دیف فکتور های تولیدات آن برای جامعه جهانی در عرصه علم شناخته شده نیست و اگر بتوانیم در یک همکاری کاری کنیم که اسلام و مسیحیت به عنوان دو دین پرجمعیت ورود مشترکی به بازار دانش جهانی داشته باشند می تواند موفق باشد.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه، بیان کرد: ما علم داریم ولی رفرنس دادن برای نشان دادن برتری ها بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه فلسفه فناوری در جهان که حوزه بسیار مهمی است، امروز در میان مسلمانان و پیروان ادیان فعال نیست و فلسفه فناوری را اگر مسیحیانی پیگیری می کنند، باورمندان به سکولاریسم پیگیری می کنند و بی تفاوت به پدیده اسلام و دین ناظر به اجتماع هستند؛ اگر بشود، ماموریتی به بخش مشخصی داده شود که زمینه سازی ورود دین دار ها به عرصه فناوری باشد، بسیار موثر است.

ارسال نظرات