۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۱۵۷۴۷
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان:

جامعه تشنه مفاهیم انسان‌ساز و هدایتگر عاشورا است

جامعه تشنه مفاهیم انسان‌ساز و هدایتگر عاشورا است
اصفهان- دانائی نیا جامعه را تشنه مفاهیم عظیم انسان ساز و هدایتگر عاشورا و کربلا دانست و گفت: رسالت ما در این برهه از زمان تبیین انتظار عاشورا و محرم و صفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، احمد دانایی نیا پیش از ظهر امروز در آئین «چاوش محرم» و رونمایی از «لوح ثبت ملی چاوش خوانی» محرم کاشان که در تیمچه امیدالدوله بازار تاریخی کاشان محل برگزاری سینه زنی هیئات مذهبی این شهرستان برگزار شد، گفت: محرم و صفر ویژگی‌های ائمه خاصه امام حسین(ع) را برای مردم عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه محرم و صفر یک وجه شیعی، امامی و اعتقادی ما در درون و پیوند ما با ائمه دارد، افزود: یک وجه انسانی فراموش شده هم دارد که ضرورت دارد تا جامعه امروز و کشور مزین به نام مبارک اباعبداله الحسین (ع) توجه به همین وجه انسانی سیدالشهدا و رعایت آن است.

دانائی‌نیا با اشاره به اینکه رسالت شیعه دوازده امامی و چهارده معصومی پیرو واقعی بودن ائمه در اخلاق، رفتار و کردار است افزود: رسالت بسیار حساس و خطیر امروز ما صدور تفکر امام حسین(ع) به جهان تشییع است.

وی بررسی فلسفه قیام عاشورا و رسالت نهضت حسینی با بیان وقایع حماسی کربلا در آن برهه از تاریخ دانست و گفت: رسالت ما در جامعه مدرن و مجهز به ابزار علمی امروز، شناسایی چهره علمی سیدالشهدا در دنیا است.

دانایی نیا نظم، صداقت و درستکاری را از ویژگی های سیدالشهدا و قیام عاشورا دانست و گفت: روح ما در جامعه امروز باید از آبشخور صداقت درس آموز حسینی و واقعه کربلا سیراب شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان اظهار داشت: جامعه مسلمانِ شیعی امروز ایران باید بررسی کند چقدر به مفاهیم صداقت چقدر پایبند است تا با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در دنیا با افتخار بگوید ما شیعه امام زمان شناس خوبی هستیم که با تاریخ حرکت کرد و مظهر واقعی صداقت در جامعه اسلامی بود.

دانائی‌نیا با تاکید بر اینکه بیان مفاهیم صداقت عاشورا و سیدالشهدا وجوهی است که امروز در هزاره سوم شیعه امام حسین (ع) به آن نیاز دارد تصریح کرد: رسالت ما در این برهه از زمان تبیین وظایف یک مسلمان عاشق اباعبدالله در برابر عاشورا و محرم و صفر است.

وی جامعه امروز را تشنه مفاهیم عظیم انسان ساز و هدایتگر عاشورا و کربلا دانست و گفت: رسالت ما در این برهه از زمان تبیین انتظار عاشورا و محرم و صفر در داخل و خارج از کشور است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات