۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۱۷۵۵۱
معصومه شریفی:

الگوی بانوان ایرانی، نه شرقی نه غربی است

الگوی بانوان ایرانی، نه شرقی نه غربی است
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در نشست حجاب از منظر امامین انقلاب در خبرگزاری رسا گفت: دشمن برای اینکه هویت زن مسلمان را بگیرد تمام سربازان خود را به خط کرده است؛ لذا اگر زن را متوجه کرامت انسانی اش کنیم در مسئله حجاب نیز به نتیجه خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، سرکار خانم معصومه شریفی عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در نشست حجاب از منظر امامین انقلاب که در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت:  به جای حجاب اگر بحث پوشش را مطرح کنیم به لحاظ معنایی بار بهتری دارد چرا که پوشش به معنای ساتر بودن و حجاب را به معنای مانع بودن بیان می کنند.

وی با بیان اینکه بحث حیا و عفاف یک مقوله ذاتی برای انسان است، افزود: همه انسان ها فطرتاً و ذاتاً حیا و پوشش را دوست دارند و در این قضیه زن و مرد نیز مطرح نیست منتها اگر در جوامع خصوصاً جامعه ما موضوع حجاب روی خانم ها زوم می شود به دلایل متعددی از جمله ظرایف خلقت آنها است.

بیانیه گام دوم با خوانش زنانه

شریفی با تشریح این نکته که بیانیه گام دوم کاملاً هوشمندانه از سوی رهبر حکیم انقلاب خطاب به جوانان منتشر شده است، اظهار داشت: خطاب این بیانیه به جوانان است که نیمی از جوانان را بانوان تشکیل می‌دهند، اگر بانوان با خوانش زنانه بیانیه را مورد خطاب به خود قرار دهند متوجه خواهند شد که چگونه باید از زنان دوران انقلاب و صدر اسلام الگو بگیرند و به چه شیوه ای نقش آفرینی کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان موضوعاتی نظیر آزادی، تکامل، شخصیت را بازی دشمن برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه برخی با بازی خوردن در زمین دشمن به بهانه آزادی به سربازهای کف خیابان دشمن تبدیل می‌شوند و دشمنان نظام از این طریق به دنبال زمین زدن اسلام و نظام اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه جسم در اختیار روح برای تعالی روح قرار دارد، ابراز کرد: مشکل هویت زن مسلمان را داریم و دشمن برای اینکه این هویت را از زن مسلمان بگیرد تمام تلاش و سربازان خود را به خط کرده است لذا اگر زن را متوجه کرامت انسانی اش کنیم در مسئله حجاب نیز به نتیجه خواهیم رسید.

سرکار خانم معصومه شریفی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب بانوان جوان نیازمند مدل و الگو هستند، اذعان کرد: بنابر فرمایشات رهبری باید به دنبال الگوی سوم یعنی زن نه شرقی و نه غربی بود، زن شرقی هیچ ردپایی در تاریخ ندارد و جریان ساز نیست بلکه یک زن دسته چندم و صرفاً زن فرزندآور است و زن غربی اگرچه حضور اجتماعی دارد اما حضور او به عنوان یک ابزار در اختیار سرمایه داران است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: الگوی سوم، زن عفیف و شریفی است که پویا، فعال و در متن جامعه و مرکز و در عین حال پاسدار سنگر خانواده هم است، این الگوی سوم زن ایرانی اسلامی است.

الگوی بانوان ایرانی، نه شرقی نه غربی است

حجاب مختص زنان نیست!

وی با اشاره به اینکه حجاب و پوشش مختص زن نیست و آقایان نیز باید پوشش مناسبی در جامعه برگزینند، ابراز کرد: براسا بنیان های روایی و سیره معصومان علیهم السلام به بحث پوشش و حیا بسیار تاکید شده است و مرد و زن در حیا و عفت مشترک هستند منتها اگر بر روی بانوان تاکید می شود به دلیل ظرافت های فطری و ذانی جنس زن است.

شریفی با بیان اینکه پوشش نامتعارف زیبنده زن و مرد ایرانی نیست، اظهار کرد: اگر مرد ایرانی نیز در پوشش از حد متعارف خارج شود قطعاً زیبنده نخواهد بود اما تبعاتی که در عدم پوشش زن در جامعه وجود دارد به مراتب بیشتر از عدم پوشش آقایان خواهد بود لذا در دین تاکید بیشتری بر آن صورت گرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه تبیین اهمیت حجاب و فایده آن برای جنس مونث را بسیار مهم دانست و گفت: آن هایی که به بهانه آزادی به دنبال برهنه کردن زن در جامعه هستند در واقع به دنبال آزادی زن و منفعت زن نیستند بلکه به دنبال آزادی مردان هستند و ما باید این را برای بانوان تبیین کنیم.

وی آزادی را بازیچه ای برای براندازی نظام اسلامی عنوان کرد و تصریح داشت: دشمن این نظام اسلامی با مطرح کردن واژه آزادی زن در واقع از بانوان و احساسات آنها در راستای مبارزه با احکام دین اسلام و نظام اسلامی مبارزه می کند.

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
می‌دونید دختر ما چطوری فکر می‌کنه حجاب براش بده؟ خیلی ساده ایسنتاگرام رو باز می‌کنه می‌بینه تو فلان کلیپ پنج ثانیه ای اون دختری که حجاب نداره چقد شاده! دیگه نمی‌گه اون کلا یه فریم پنج ثانیه ای از طرفه. بعد پسر ما هم اینستاگرام رو باز می‌کنه، می‌بینه فلان دختری که حجاب نداره چقدر زیباست، چقدر کارهای قشنگ و جالبی انجام می‌ده، اصلا هم انگار دنیا زیر و رو نمی‌شه وقتی بدون حجابه، بنابراین ارزش حجاب از چشمش میافته. به نظر من ما حجاب رو اشتباه تبلیغ کردیم. هدف حجاب صرفا سلامت اخلاقی زن و مرد نیست، چیزی که در حوزه حجاب تا بحال به اندازه کافی بهش پرداخته نشده اینه که حکومت ها زن ها رو ابزار تفریحی کردن برای مشغول کردن اذهان آحاد جامعه به مسایل غیر از مسایل انسانی‌‌... این خیلی مهمه زن ها بدونن برنامه براشون چه چیزی چیده شده! و نتیجه این می‌شه که در تمام دنیا کشتار می‌کنن، کودتا می‌کنن، حتی بمب اتم می‌زنن، عدالت اقتصادی ندارن و بسیاری از مردمشون شدیدا درگیر فقر هستن ولی هیچ صدایی ندارن و در رسانه هاشون سانسور می‌شن، سیستم بهداشتی درمانی نابودی دارن (همه اینا به اعتراف خودشونه)، سیستم آموزشی نابودی دارن، هر چند وقت یک بار هم به بچه هاشون در مدارس شلیک می‌شه، پلیسشون مردم رو می‌کشه، میلیون ها نفر در زندان دارن، مردم رو روی مرز در قفس نگه می‌دارن، و هزار کثافت‌کاری دیگه، ولی مردم جاهلشون سرشون گرم هزاران دسیسه و رنگ و لعاب و در خواب زمستانی... . امیدوارم زن ها و دختران عزیز تر از جان سرزمین من آگاه باشند، و همینطور مردان و پسران.
2
0
مریم صمدی
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
بسیار عالی و دقیق نوشتیه اید
مرحبا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
از آنجایی که مسئله عفاف و حجاب بیشتر ناظر بر رفتار خانم هاست( البته به این معنی نیست که آقایان لازم نیست عفاف و حجاب را رعایت کنند) باید از نظر کارشناسان خانم ها بیشتر استفاده کنند.
الحمدلله فرهیختگان و صاحب نظران خانم در جامعه کم نیستند.
همه انسان ها به خصوص خانم ها فطرتا دوستدار عفاف هستند.
لطفا در مسئله عفاف و حجاب بیشتر از زاویه دید خانم ها به مسئله نگاه کنید.
1
0