۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۳۰۷۵۶
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

پیشرفت های بانوان در همه عرصه های نظام جمهوری اسلامی

پیشرفت های بانوان در همه عرصه های نظام جمهوری اسلامی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: پیشرفت زنان در تمامی عرصه‌های نظام اسلامی ایران بروز و ظهور دارد، اما برخی مطالبه گر شعار، زن، زندگی و آزادی از غرب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران و کارگران شرکت فرش مهدی با اشاره به اینکه پیشرفت زنان در تمامی عرصه‌های نظام اسلامی ایران بروز و ظهور دارد، گفت: با وجود این همه پیشرفت زنان در نظام اسلامی ایران، اما برخی مطالبه گر شعار، زن، زندگی و آزادی از غرب هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن دویست سال است تبلیغ می‌کند تا ثابت کند با دین امکان پیشرفت وجود ندارد، افزود: جمهوری اسلامی بر تئوری دویست ساله نظام غرب مبنی بر این که امکان پیشرفت با دین وجود ندارد خط بطلان کشید و ثابت کرد با حفظ حجاب و نماز و ارزش‌ها می‌توان پیشرفت کرد و به زن ایرانی افتخار کرد.

به گفته وی امروز ۹۸ درصد متخصصان زنان و زایمان در ایران از خانم‌ها هستند، یکهزار و ۱۲۱ قاضی خانم و سه هزار مدال آور مسابقات ورزشی داخلی و خارجی خانم‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه ایران قبل از انقلاب به لحاظ سواد در بین ۲۰۰ کشور در رتبه ۱۹۹ قرار داشت: قبل از انقلاب ۳۵ درصد از زنان ایران با سواد بودند، اما امروز ۹۴ درصد از زنان کشور ایران با سواد هستند و زنان ایرانی رتبه نخست سواد آموزی را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: امروز در جمهوری اسلامی ایران ۲۶ درصد مدیران دولتی خانم‌ها هستند، مدیر عامل ۹۰۰ شرکت دانش بنیان فعال خانم هستند و در ۲ هزار ۷۸۲ شرکت دانش بنیان خانم‌ها فعالیت دارند.

وی افزود: ۴۰ درصد فارغ التحصیلان رشته تئاتر و ۴۹ درصد دانشجویان سال ۱۴۰۰، سی و پنج هزار مربی ورزشی، ۴۰ درصد متخصصان پزشکی در تخصص‌های مختلف، ۲۸ هزار و ۵۰۰ مولف، ۶۰ هزار پزشک عمومی، ۹۲ هزار استادیار و دانشیار و استادِ دانشگاه‌ها و ۳۳ درصد اعضا هئیت علمی دانشگاه‌ها از بانوان هستند و ۱۱۱ کرسی مجلس در یازده دوره به خانم‌ها اختصاص داشته است و ۱۲۸ جایزه بین المللی در جشنواره‌های مطرح توسط بانوان فیلمساز کسب شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: با وجود این همه پیشرفت زنان ایران برخی مطالبه گر شعار، زن، زندگی و آزادی از غرب هستند و این در حالی است که بایدن در گزارش امنیت ملی امسال امریکا گزارش داد ۴۴ درصد خانم‌های آمریکایی مورد تجاوز خشن قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران با همّت جوانان کشور به سرعت در حال پیشرفت است، افزود: ملت ایران هیچگاه جنایات شیمیایی غرب مدعی حقوق بشر را فراموش نخواهد کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات