۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۳۳۰۵۲

همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر اصفهان برگزار شد

همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر اصفهان برگزار شد
اصفهان ـ همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر استان اصفهان با حضور مسؤولان قضایی، انتظامی و نظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، به نقل از روابط عمومی مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان، مراسم تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر مجمع که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با حضور دکتر جواد استکی رییس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان،سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، سردار محمد رضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان و دکترسید محمد موسویان داداستان استان اصفهان برگزار گردید.

در ابتدای همایش سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: نیروی انتظامی در میدان حضور دارد  و در ایام نوروز وماه مبارک رمضان هم همراهی با نیروهای مردمی  درمناطق مختلف را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ جدید فرمانده کل انتظامی کشور مصمم تر و وقوی تر در میدان حضور داریم و از همه گروه های مردمی،بسیج و آحاد مردم میخواهیم با توجه به وضعیت موجود به صورت گروهی در خصوص مبارزه با هنجار شکنی ها در جامعه مارا یاری نمایند.

در ادامه همایش دکتر موسویان دادستان استان اصفهان اظهار کرد: همه آحاد مردم و همچنین مسئولین در مبحث امربه معروف ونهی از منکر مسئولیت دارند وباید به این مسئولیت آگاهی داشته باشند.

دادستان استان اصفهان، به کشف حجاب در جامعه اشاره کرد و افزود: مطالبه همه مردم مومن ومتدین وانقلابی  اصفهان مبارزه جدی با بدحجابی و کشف حجاب در جامعه می باشد چرا که این مسئله بنیان خانواده ها را هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: همه مدیران دستگاه ها وسازمان ها باید توجه داشته باشند که با خدمات دهی  به هنجار شکنان کشف حجاب باید پاسخگو باشند چرا که این کار برای آنها ترک فعل محسوب می شود و تا بحال هم در این خصوص برخوردهایی با بعضی از مدیران متخلف صورت گرفته وبرای آنها پرونده قضائی تشکیل شده است.و در این خصوص استاندار و رئیس کل دادگستری استان تاکید جدی دارند.

موسویان به تفاهم نامه فی مابین سپاه وستاد امربه معروف ونهی از منکر اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه ای فی مابین دادگستری،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان منعقد شد که تیم هایی در خصوص برخورد با هنجار شکنان کشف حجاب در اماکن عمومی تشکیل شود که بعداز تذکر دادن اگر رعایت نکردند نیروی انتظامی برخورد نماید.

وی اظهار کرد: واحد های صنفی که رعایت شئونات اسلامی را ندارند و چه متصدیان کشف حجاب کنند و چه خدمات به کشف حجاب کننده بدهند برخوردی جدی خواهد شد.

دادستان اصفهان به تشکیل شعب ویژه جهت برخورد با متخلفان کشف حجاب کننده اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت مسئله در دادگستری شعب ویژه ای درخصوص مبارزه با هنجار شکنان کشف حجاب تشکیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت مطالبه گری در جامعه اسلامی اظهار کرد: مطالبه گری وظیفه آحاد مردم در جامعه می باشد و جامعه ای که در آن مطالبه گری باشد آن جامعه زنده وپویا می باشد چرا که این مطالبه گری ها باعث بهتر انجام شدن کارها می شود.

موسویان در ادامه افزود: آمرین به معروف نباید از فعالیت های خود دلسرد شودند احیای فریضتین امربه معروف ونهی از منکر وظیفه شرعی همه آحاد جامعه می باشد و اگر مسئولی در این خصوص حمایت نکرد نباید دلسرد شویم وباید قوی تر از گذشته کار خود را انجام دهیم.

دادستان اصفهان با اشاره به تفاهم نامه همکاری فی مابین مجمع ودادگستری و تصریح کرد: آمادگی تفاهم نامه همکاری با مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان را در چهار چوب قانون  و تایید رئیس کل محترم دادگستری  داریم و درخواست ما از این مجمع برگزاری جلسات کارشناسی و پاسخگویی به شبهات ناظرین مجمع می باشد که این جلسات به صورت فصلی برگزار شود.

موسویان در پایان گفت: از تک تک نیرو های مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان که درایام نوروز فعالیت های فرهنگی واجتماعی داشتند تشکر ودست تک تک شما بزرگواران رامی بوسم.

در ادامه همایش سردار فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به آیه139 سوره آل عمران اظهار کرد: خدواند می فرماید وَلَا تَهِنُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَنتُمُ ٱلۡأَعۡلَوۡنَ إِن كُنتُم مُّؤۡمِنِينَ نترسید و نگران نباشید وخدا با مومنین است با توجه به این آیه هیچ نگرانی وجود ندارد فقط باید تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: لذت کار امربه معروف ونهی از منکر به سختی آن و گاهی به عدم حمایت ها و پشتیبانی هاست امروز از نظر شرعی و قانونی تکلیف به وظیفه همه آحاد جامعه اسلامی است.باید از همه آمرین به معروف که در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف اصفهان مجاهدت کردند تشکر و قدردانی کنیم که واقعا کار جهادی بزرگی را دراین ایام انجام دادند.

سردارفدا به آمادگی سپاه اصفهان برای ادامه دادن به طرح شهید خلیلی اشاره و افزود: ما در نواحی سپاه آمادگی آن را داریم که طرح شهید خلیلی که در ایام نوروز در مناطق مختلف اجرایی می شد را با حمایت دستگاه قضایی و پشتیبانی نیروی انتظامی و گروه های فرهنگی مردمی در مبارزه با معضل بدحجابی و کشف حجاب اجرایی نماییم.

 وی تصریح کرد: مهم ترین هدف دشمن در ترویج بدحجابی و کشف حجاب در جامعه آسیب رسانی به بنیاد خانواده است که باید در حفظ و حراست از این مهم تلاش کنیم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان به برخورد با ترک فعل مسئولین اشاره کرد و افزود: با توجه به ابلاغ استاندار به نهادها مبنی بر عدم خدمات رسانی به هنجار شکنانی که کشف حجاب می کنند ورعایت شئونات اسلامی را ندارند باید نظارت دقیقی در این اماکن صورت بگیرد و وظیفه همه مردم ارسال گزارش از ترک فعل این اماکن است که مطمئنا با ارسال گزارشات مردمی با متخلفین برخوردی جدی خواهد شد.

سردار فدا خاطرنشان کرد: همه باید مطالبه گر باشیم و نهادهایی که هنوز پای کار نیامده اند را با مطالبه گری به میدان بیاوریم وباید به جد پیگیر باشیم در این خصوص که یک وظیفه شرعی می باشد.

وی به اهمیت کار خوب در جامعه اشاره و اظهار کرد: کارخوب در جامعه ولو به اندازه یک دانه ارزن تاثیر گذار خواهد بود و امروز باید پویش حمایت از نیروی انتظامی در مقابله با بدحجابی را تقویت کنیم و همگی یک دست شویم ویک کار همگانی را انجام دهیم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در ادامه افزود: در جنگ ترکیبی و شناختی به واسطه اینکه روشنگری و تبیین صورت نگرفت امروزشاهدهنجار شکنی هایی در جامعه هستیم متاسفانه خواص جامعه دچار شک وتردید هستند ودر میدان حضور ندارندباید خواص بدانند که در اصفهان در یک روز 370شهید تشییع شده واین مردم همان مردمی هستند که جانفشانی کردند وامروز هم پای نظام وانقلاب اسلامی خود ایستاده اند.

سردار فدا در پایان خاطرنشان کرد: باید نقش همه نهاد های فرهنگی از جمله حوزه علمیه ،سازمان تبلیغات، ارشاد اسلامی و دیگر نهادها در این خصوص معلوم شود همه با هم افزایی ،تشویق وهمدلی و همفکری برای تقویت جبهه انقلاب به میدان بیاییم.

در این همایش دکتر محمدرضا یوسفی جانشین مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان  گزارشی از فعالیت های مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ارائه نمود.

یوسفی تصریح کرد: مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان  قریب به ۳۰۰نفر  بیش از۳۵۰۰ ساعت نفر در میدان حضرت امام خمینی(ره) ،باغ موزه چهل ستون،فروزدگاه بین المللی شهید بهشتی و سیتی سنتر فعالیت های فرهنگی ، اعتقادی و اجتماعی را قالب تذکر لسانی،غرفه های فرهنگی،میز مشاوره،میز نقاشی کودکان،عکساخانه رایگان حاج قاسم . اهدای هدیه های متنوع به مسافران وگردشگران را داشته است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات