۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۷۳۳۹۳۴
درس‌های نهج‌البلاغه؛

شناخت راهبرد دشمن

شناخت راهبرد دشمن
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، پیرامون جایگاه مهم نیروهای مسلّح به عبارتی از نهج‌البلاغه اشاره کردند که در این سخن نگاشت مرور می شود.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در دیدار رمضانی دانشجویان (۱۴۰۲/۰۱/۲۹)، پیرامون لزوم شناخت دشمن به عبارتی از نهج‌البلاغه اشاره کردند که رسانه KHAMENEI.IR این عبارت و بیانات رهبر معظم انقلاب درباره آن را در این سخن نگاشت مرور میکند.

رهبر معظم انقلاب می فرمایند:«در مورد شناخت نقشه و راهبرد دشمن، بِروز باید باشیم؛ همه‌ی ما باید بِروز باشیم. البتّه بعضی هستند تا ما اسم دشمن را می‌آوریم عصبی میشوند که باز انداختند به گردن دشمنان خارجی! کأنّه وقتی که ما میگوییم: «ما دشمن داریم»، ضعف خودمان و سستی‌ها و کم‌کاری‌های خودمان را میخواهیم انکار کنیم؛ نه، اینها هست امّا آن را نباید فراموش کرد. دشمن وجود دارد، چه ما بخواهیم، چه نخواهیم، چه بفهمیم، چه نفهمیم، دشمن وجود دارد، مشغول کار هم هست، دائم دارد کار میکند. پول خرج میکنند، امکانات فراهم میکنند، علیه جبهه‌ی حق دارند کار میکنند. ما غافل هم باشیم، او غافل نمیشود. «مَن نامَ لَم یُنَم عَنه‌»،(۱) امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه میگوید. مَن نامَ لَم یُنَم عَنه‌! این‌‌جور نیست که اگر شما در سنگر خوابت برد، در سنگر دشمن هم خواب غلبه کرده باشد و او هم خوابش برده باشد؛ نه. ممکن است شما خواب باشی، او بیدار باشد. بنابراین دشمن وجود دارد و نمیشود این را انکار کرد.»

۱) نهج‌البلاغه، نامه‌ی ۶۲ ، «و هر که از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت.»

شناخت راهبرد دشمن

ارسال نظرات