۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۳۷۳۸۱
خراسانی در گفت‌وگو با رسا خبر داد؛

پیشنهاد دبیرخانه کنگره علامه طباطبایی برای تعیین هفته «حکمت و فلسفه اسلامی»

پیشنهاد دبیرخانه کنگره علامه طباطبایی برای تعیین هفته «حکمت و فلسفه اسلامی»
دبیر اجرایی کنگره علامه طباطبایی از پیشنهاد دبیرخانه این کنگره در خصوص تعیین هفته حکمت و فلسفه از سالروز رحلت علامه طباطبایی تا روز جهانی فلسفه خبر داد.

جلسه شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی علامه طباطبایی شنبه دهم تیر با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد.

محمدباقر خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، درخصوص این دیدار گفت: 344 چکیده به دبیرخانه رسیده و 51 اصل مقاله در محورهای 6 گانه فراخوان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: 81 نشست داخلی و 6 پیش نشست بین المللی برگزار شده و همچنین دو مستند فیض حضور و مستند المیزان به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی تهیه شده است.

خراسانی در خصوص مصوبات این جلسه از برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره علامه طباطبایی در آبان ماه خبر داد و اظهار داشت: برنامه های کنگره در تهران، قم و تبریز تدارک دیده شده و افتتاحیه اجلاسیه با سخنرانی مراجع معظم و جمعی از اساتید همزمان با چهل و دومین سالگرد درگذشت علامه طباطبایی در قم برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در ادامه با اشاره به روز جهانی فلسفه در 30 آبان، اظهار داشت: اختتامیه کنگره علامه طباطبایی در تهران همزمان با روز فلسفه تدارک دیده شده و 27 آبان نیز در تبریز برنامه ای برای بزرگداشت علامه در نظر گرفته شده است که در برنامه های علاوه بر کمیسیون های تخصصی 6 گانه به برخی از مباحث و جنبه های هنری علامه طباطبایی مانند خط و ادبیات نیز در برنامه های کنگره پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش دبیرخانه این کنگره در تعیین 24 تا 30 آبان به عنوان هفته حکمت و فلسفه اسلامی در تقویم ملی، خاطرنشان کرد: در اختتامیه کنگره دبیرخانه دائمی بزرگداشت علامه طباطبایی آغاز به کار خواهد کرد؛ مصوب شد از ظرفیت همه مراکز در برگزاری مراسم کنگره استفاده شود و اساتید به خوبی استفاده شود.

خراسانی ابراز امیدواری کرد تا قبل از برگزاری اجلاسیه کنگره حدود 20 پیش نشست برگزار شود تا فضاسازی های لازم جهت اجلاسیه نهایی کنگره صورت بگیرد.

دبیر اجرائی کنگره علامه طباطبایی از پیشنهاد آیت الله اعرافی در خصوص تدوین سیر مطالعاتی علامه طباطبایی خبر داد و افزود:در صدد هستیم این سیر مطالعاتی تدوین شود و در برنامه های حوزویان قرار گیرد.

ارسال نظرات