۰۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۳۷۵۸
آیت الله نوری همدانی:

دهه فجر دهه نور و یادآور رهایی ملت ایران از ظلم و استبداد است / با حضور مردم هر فتنه ای خاموش می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به دستاوردهای فراوان ملت ایران که در سایه انقلاب اسلامی حاصل شده است گفت: تحول فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی و فناوری های نوین از جمله دستاوردهایی است که با پیروزی انقلاب نصیب ملت ایران شده است.
1/ آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران ارشد نیروی انتظامی کشور در سخنانی با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: دهه فجر دهه نور و یاد آور رهایی ملت ایران از ظلم و استبداد است.

 

وی با  بیان اینکه قبل از انقلاب مردم دچار فقر فرهنگی و مادی بودند اظهار داشت: تفاوت این انقلاب با دیگر نظام های جهان در خدا محوری آن است.

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: قبل از انقلاب کشورهای استکباری و دیگر قدرت های جهان هرچه دلشان می خواست در کشور انجام می دادند  و هیچ فردی هم نمی توانست از آنها توضیح بخواهد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به دستاوردهای فراوان ملت ایران که در سایه انقلاب اسلامی و ولایت فقیه حاصل شده است بیان داشت:  تحول فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی و فناوری های نوین از جمله دستاوردهایی است که با پیروزی انقلاب نصیب ملت ایران شده است.

 

وی ادامه داد: امروزه انقلاب اسلامی ایران مرزها را درنوردیده و باعث بیداری و هوشیاری ملت های آزاده و همچنین درهم شکسته شدن هیمنه استکبار جهانی گردیده است.

 

استاد حوزه علیمه قم، خودباوری و خود اتکایی را از دیگر دستاوردهای بی بدیل انقلاب دانسته و تاکید کرد: قبل از انقلاب ما هیچ چیز نداشتیم و برای ابتدایی ترین وسایل نیازمند دیگر کشورها بودیم اما به برکت انقلاب اسلامی امروزه ملت ایران علاوه بر تامین نیاز های خود به دیگر کشورها نیز کمک می کند و این موضوع دستاورد بسیار بزرگی است و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

 

استاد برجسته حوزه علیمه قم در بخش دیگری از سخنانش از اسلام، مردم و رهبری به عنوان مهم ترین ارکان انقلاب یاد و خاطرنشان کرد: ما باید این انقلاب را به درستی بشناسیم و برای صدور آن تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی گفت: مردم همانگونه که در ابتدای انقلاب و همچنین حوادث اخیرایفای نقش کردند، اکنون نیزباید با همان صلابت و اقتدار در صحنه باشند و بدانند که با حضور آنان هرفتنه ای خاموش می شود.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تحلیل حوادث بعد از انتخابات اظهار داشت: مردم ما در مقابل این جریانات و فتنه عاشورای تهران واکنش بسیار خوبی از خود نشان دادند و با خروش دلیرانه خود باعث خاموشی این فتنه شدند.

 

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به نحوه شکل گیری حکومت در دین مبین اسلام هر گونه حکومت غیر ولایی را طاغوتی و نامشروع خواند و بیان داشت: سرنوشت هر حکومتی که دچار استبداد باشد جز تباهی نیست و در دین مبین اسلام نیز برای همه مسائل از جمله مباحث اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی برنامه کامل وجود دارد.

این استاد برجسته دروس خارج اصول و فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت شناخت انقلاب و دستاوردهای آن تصریح کرد: ما باید شرایط قبل و بعد از انقلاب را مورد کنکاش و مطالعه قرار داده و آنرا به جهانیان بشناسانیم زیرا هنوز بسیاری از افراد هستند که اطلاع دقیقی از  فرهنگ انقلاب اسلامی ندارند و ما باید آنها را با این فرهنگ آشنا کنیم. /924/پ202/ف.

ارسال نظرات