۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۷۴۳۶۲۱
مدیر حوزه خواهران مطرح کرد؛

۴ ویژگی اساسی مؤمنان/ لزوم تأسی بانوان به سیره نورانی حضرت زهرا

۴ ویژگی اساسی مؤمنان/ لزوم تأسی بانوان به سیره نورانی حضرت زهرا
مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به حدیث کساء رفتار حضرت زهرا(س) را الگوی مناسبی برای بانوان دانست و بر لزوم تأسی از آن بزرگوار تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در مراسم طلیعه حضور طلاب حوزه علمیه خواهران تابع استان قم که در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) قمصر کاشان برگزار شد، گفت: چهار ویژگی مومنان جعفری ادب، ورع، عهد و امانتداری می‌باشد که در اینصورت می‌گویند او جعفری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر جوانان ما قرار است با دیدن ما یاد خدا بیفتند، لازم است ویژگی‌های ائمه(ع) را ممارست و تمرین کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل یادآور شد: امام صادق(ع) وعده داده‌اند که اگر ارتباط انسان با ائمه(ع) عمیق‌تر باشد و در این راه مجاهدت کرده باشد، با امامان معصوم محشور خواهند شد.

وی در پایان با توجه به مضامین حدیث کساء تاکید کرد: با عنایت به این دعای شریف می‌توان به رابطه عاطفی بین همسران و فرزندان پی برد و زن به عنوان یک بانو می‌بایست به حضرت زهرا تاسی کند چرا که مدیریت و منش حضرت و نیز ادبیات گفتاری ایشان نسبت به فرزندانشان الگو است.

سرکارخانم عزیزالهی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قم در این مراسم ضمن تقدیر از مدیران مدارس علمیه به جهت زحمات و همراهی خود به پیروزی جبهه مقاومت در عملیات طوفان الاقصی اشاره و ضمن خرسندی از این خبر با خانواده‌های شهدای غزه ابراز همدردی کرد.

وی در ادامه با اشاره به روایت «رحم الله امر فعل امرا فاکمله» از امیرمؤمنان(ع)  گفت: یکی از شواهد مثال روایت مزبور به این مسئله معطوف است که ما در امور حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران این تلمذ علمی و معنوی را تا سطح صاحب نظری ادامه دهیم.

این استاد حوزه علمیه خواهران خطاب به طلاب حاضر در همایش اظهار داشت: سرمایه‌های من شما ها هستید که پژوهشگرهای برتر، مدرسان برتر و مبلغه‌های اثرگذار و صاحب نظران قوی بخصوص در امور بانوان و خانواده خواهید شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در ادامه با استناد به سخن رهبر معظم انقلاب، دو شاخصه طلبگی را زهد و عزت (زی طلبگی) به همراه نظم و برنامه‌ریزی در امورات عنوان کرد.

ارسال نظرات