۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۷۵۱۱۳۰
حجت الاسلام احمدی:

صدور انقلاب مبتنی بر اصل جهان شمولی اسلام است

صدور انقلاب مبتنی بر اصل جهان شمولی اسلام است
عضو بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه صدور انقلاب به معنی عرضه گفتمان جدیدی به دنیا عرضه است، گفت: اگر گفتمانی در مقام برتر بخواهد خود را نشان دهد باید ویژگی های ممتازی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمدی عضو بعثه مقام معظم رهبری در اولین نشست ترویجی از سلسله نشست های صدور انقلاب اسلامی با عنوان «موسم حج بستری برای صدور انقلاب اسلامی» با تشکر از خبرگزاری رسا که به موضوع مهم صدور انقلاب اسلامی پرداخته اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران حج از مسائل استراتژیک و بسیار با اهمیت است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه حج صرفا یک عبادت فردی نیست، گفت: یکی از ویژگی های جمهوری اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب احیای حج ابراهیمی در همه جنبه های سیاسی، اجتماعی و معنوی است.

وی بیان داشت: به تعبیر امام راحل(ره) ابعاد معنوی حج محقق نمی شود مگر اینکه صورت شرعی حج مو به مو همانطوری که شارع مقدس گفته محقق شود؛ برآورده شدن ابعاد سیاسی و اجتماعی حج مبتنی بر ابعاد معنوی حج و ابعاد معنوی حج بر تامین صورت شرعی حج مبتنی است.

عضو بعثه مقام معظم رهبری با تاکید براینکه در دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حج از شئون ولی فقیه است، عنوان کرد: بعثه مقام معظم رهبری مانند سایر نهادها نیست؛ سیاستگذاری، هدایت و راهبری اصل حج با بعثه مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه صدور انقلاب در دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از مقوله نرم افزاری است، گفت: امام خمینی(ره) تصریح می کنند که منظور ما از صدور انقلاب، نظامی نیست و صدور انقلاب با حوزه فکر سروکار دارد؛ صدور انقلاب راهبرد فراملی است که مبتنی بر اصل جهان شمولی اسلام است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر فرهنگ و اندیشه اسلامی است و فرهنگ و اندیشه اسلامی جهان شمول است، فقها و علما بیان کردند که جهان شمولی لازمه خاتمیت است؛ انقلاب اسلامی ولیده این اندیشه و فرهنگ است و به این دلیل انقلاب اسلامی قطعا جهانی است.

عضو بعثه مقام معظم رهبری راهبرد انقلاب اسلامی در زمینه صدور انقلاب را جنبه ملی دانست و گفت: اگر ما در کشور خود محصور شویم دشمن بر ما استیلا پیدا می کند و برعلیه مبانی فکری انقلاب و مکتب اهل ببت علیه السلام توطئه خواهد کرد؛ معرفی کردن انقلاب معرفی کردن شیعه و انقلاب است.

حجت الاسلام احمدی یکی از بحث های مهم در صدور انقلاب اسلامی را دعوت خواند و ابراز کرد: تبلیغ و دعوت فراتر از دیپلماسی عمومی است؛ امام خمینی(ره) بحث دعوت را خیلی تاکید می کنند و خطاب ایشان به علما و روحانیون از این جهت است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کسانی که در حج حضور دارند از گفتمان انقلاب اسلامی سوال دارند، اظهار داشت: این سوالات از طریق رسانه ها، رایزنی ها و صحنه عملیاتی حج جمع آوری می شود و به این سوالات پاسخ داده می شود؛ بسیاری از کسانی که به حج می آیند از مواضع و گفتمان جمهوری اسلامی راضی هستند.

عضو بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: زمانیکه از صدور انقلاب صحبت می کنیم یعنی می خواهیم گفتمان جدیدی را به دنیا عرضه کنیم و اگر گفتمانی در مقام برتر بخواهد خود را نشان دهد باید ویژگی های ممتازی داشته باشد.

وی با تاکید براینکه گفتمان انقلاب اسلامی ضد سلطه و استکبار ستیز است، گفت: همه جذب این گفتمان خواهند شد، انقلاب اسلامی همه کشورهای اسلامی را دعوت به وحدت می کند و هیچ کشور اهل سنتی را غیر خود معرفی نمی کند و غیریت را نظام سلطه و استکبار می داند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه دشمن جمهوری اسلامی نظام سلطه و غرب است، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران علیه دولت و سیاست های کشورهای اسلامی هیچ اقدامی نداشته و با سیاست های نظام سلطه دشمنی دارد.

ارسال نظرات