۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۷۵۱۷۸۴
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات برگزار شد

نشست راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات برگزار شد
نشست علمی راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات با حضور کارشناسان دینی در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، نشست علمی راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد؛ در این نشست حجت الاسلام محسن مومنی پژوهشگر و کارشناس رادیو معارف با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت قطب عالم امکان حجت بن الحسن و تشکر از خبرگزاری رسا برای فرصتی که فراهم کرده تا پیرامون حضور در انتخابات نشست برگزار شود، اظهار داشت: آنچه باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات می شود کارآمدی نظام است.

پژوهشگر و کارشناس رادیو معارف با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نسبت به سال گذشته سی درصد افزایش یافته است، گفت: این حضور نشانگر دلبستگی مردم به نظام علی رقم فشارهای اقتصادی موجود است؛ مردم اگر دولت ها را کارآمد ببینند در انتخابات مشارکت بیشتری خواهند داشت.

حجت الاسلام فروغ دبیر انجمن جامعه شناسی حوزه علمیه قم نیز در این نشست با اشاره به تفاوت قدرت ملی و کشور قدرتمند ابراز کرد: فرصت کمی تا انتخابات مانده است و مهمترین استراتژی و وظیفه برای افزایش مشارکت فعال کردن کنش گران و نیروهای انقلابی است.

دبیر انجمن جامعه شناسی حوزه علمیه قم با تاکید براینکه اگر بزرگان قم فعال شوند مردم برای حضور در انتخابات امیدوارتر خواهند بود، ابراز کرد: شبکه  تبلیغی کشوری در استان ها متشکل از بچه های مکتبی و انقلابی تشکیل شده است و اگر بزرگان دینی فعال شوند آنها نیز به تبعیت فعالیت های جهادی خواهند داشت.

حجت الاسلام جواد کاوندی محقق علوم سیاسی در ادامه نشست با تاکید براینکه انگاره پذیرفته شده مشارکت پایین مردم در انتخابات را قبول ندارم، گفت: دموکرات ترین کشورهای دنیا نیز گاهی دچار کاهش مشارکت در انتخابات می شدند، کشور فرانسه مشارکت 43 درصدی در مجلس و 48 درصدی در ریاست جمهوری را تجربه کرده است.

محقق علوم سیاسی موثرترین نسخه افزایش مشارکت را تقویت وحدت ملی دانست و ابراز کرد: رویکرد ملی احزاب باعث تقویت ملی خواهد شد؛ رسانه ها و افراد موثر تاثیرگذاری بیشتری در انتخابات دارند و نگاه بلندمدت به مشارکت نقش تعیین کننده در جمهوریت نظام خواهد داشت.

همچنین در این نشست حجت الاسلام احمد مقدم راد معاون فرهنگی مدرسه امیرالمومنین(ع) با بیان اینکه فارغ از مباحث جناحی اصل مشارکت مردم باعث تقویت نظام اسلامی است، مطرح کرد: تقویت نظام اسلامی باعث احساس امید و غرور برای مستضعفان عالم خواهد شد زیرا جمهوری اسلامی سرمدار مبارزه با ظالمان و ستمگران است.

حجت الاسلام کاظمی امام جمعه شهر پرند نیز در این نشست با تاکید براینکه بر عهده دولت هاست که نسبت به معیشت مردم توجه داشته باشند، بیان داشت: حضور طلبه های خارجی در مساجد برای تبلیغ انتخابات باعث انگیزه مردم جهت حضور در انتخابات خواهد شد؛ تریبون های ائمه جمعه فرصت بی نظیری برای مدیریت باورهای سیاسی و اجتماعی مردم فراهم کرده است.

حجت اسلام مهدی حسن زاده محقق و پژوهشگر فعال رسانه در ادامه نشست با اشاره به اینکه مسئله اصلی در انتخابات اختلاف نیروهای انقلابی در همراهی مردم است،گفت: همه مشکلات در برهه ای از تاریخ انقلاب اسلامی بوده اما مشارکت بالای مردم در انتخابات مشکلات را برطرف کرد و مشارکت بالای مردم در انتخابات به این دلیل بود که نیروهای انقلابی اختلاف را کنار گذاشتند.

ارسال نظرات