۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۵۱۸۱۷
نماینده مجلس شورای اسلامی؛

امام خمینی مبدع قدرت رسانه ای و قدرت نرم بود

امام خمینی مبدع قدرت رسانه ای و قدرت نرم بود
رضا تقی پور رئیس کمسیون حمایت حقوق از کاربران فضای مجازی مجلس شورای اسلامی گفت: صدور انقلاب بر خلاف دیگر نظام های استعمارگر صدور تفکر انقلاب است نه حضور نظامی و سخت.

دکتر رضا تقی پور نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمسیون حمایت حقوق از کاربران فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خلگبرگزاری رسا مصاحبه‌ای داشته است که در ادامه می‌خوانید:

س_امام خمینی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فرمان صدور آن را دادند.حضور مردم و مشارکت مردم در انتخابات چه تاثیری در صدور انقلاب اسلامی دارد؟

صدور انقلاب بر خلاف دیگر نظام های استعمارگر صدور تفکر انقلاب است نه حضور نظامی و سخت. آنچه که مشخص است تفکر انقلاب اسلامی به جهت ماهیت مطابق فطرت و انسانیت خود صادر شده و به جهت بیداری اسلامی و امت اسلام در منطقه ظهور بیشتری پیدا کرده است.

طبیعتا پیام حضور و مشارکت قوی مردم در انتخابات تعیین کننده است. وقتی مردم دیگر کشور ها به حضور گسترده و پرشور مردمی در ایام دهه فجر و ۲۲ بهمن ماه امسال علیرغم همجه ها و اقدامات همه جانبه دشمن نگاه می‌کنند دلگرم می‌شوند.

حضور و میزان مشارکت مردم در انتخابات از مسائل مهم است. هر رای مردم در این انتخابات تیری بر قلب و جبهه دشمن خواهد بود. دنیا این پیام را دریافت خواهد کرد که مانند سربلندی مردم در ۸ سال جنگ سخت در جنگ ترکیبی چندین ساله نیز با حضور پرشور در انتخابات انشاءالله پیروز میدان خواهند بود

س_در حوزه صدور انقلاب اسلامی چه رویکری باید به رسانه ها داشت؟

قطعا مسئولیت رسانه در این حوزه مضاعف است. امروز متاسفانه مافیای رسانه ای که بر کل جهات سلطه دارد و اصطلاحا مافیای هالیوود نامیده می شود این ابزاز ها و شبکه اش در همه دنیا گسترده است و اکر انقلاب اسلامی بخواهد با این مافیا و شبکه گسترده مقابله کند قطعا پایه های اصلی اش رسانه ها هستند. رهبر معظم انقلاب سال ها پیش فرمودند افسران جنگ نرم. لذا یکی از وظایف رسانه ها تربیت افسران جنگ نرم است. یعنی هر فرد و شهروند ما باید یک انسان رسانه و افسر جنگ نرم باشد چرا که امروز جنگ نرم و جنگ رسانه است.

س_در این حوزه فناوری های نوین و هوش مصنوعی چه نقشی دارد؟ 

قطعا در این عرصه باید از همه ابزار و امکانات از جمله فناوری های نو باید استفاده کنیم. اگر از این فناوری به درستی استفاده نشود مانند این است که با شمشیر به جنگ موشک و پهپاد برویم. انقلاب اسلامی همانطور که در حوزه سخت پیشرفته ترین پهپاد ها و موشک ها را دارد قطعا در حوزه ابزار رسانه و فناوری های نوین بایستی به همان شکل وارد شود. لذا فرض است بر همه مسئولین که در کنار کارشان نسبت به ارتقاء قدرت رسانه ای با بهره گیری از فناوری ها نوین اقدام کنند. 

امروز میدان جنگ رسانه ای واقعی، شبانه روزی و نامحدود است. قطعا ما ظرفیت بسیار بالایی داریم؛ امام رحمه الله علیه خود مبدع قدرت رسانه ای و قدرت نرم بود وقتی امام نجف یا پاریس بودند ما قدرت دیگری جز قدرت نرم نداشتیم و با همان قدرت انقلاب به سرعت پیش رفت و پیروز شد. برای جهانی شدن باید از همین مسیر عبور کنیم و رسانه باید نقش خود را در این عرصه روز به روز بهتر بشناسد و به رسالت خود عمل کند.

ارسال نظرات