۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۷۵۷۸۲۷

آغاز ششمین دوره مجلس خبرگان با پیام رهبر معظم انقلاب

آغاز ششمین دوره مجلس خبرگان با پیام رهبر معظم انقلاب
ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با پیام رهبر معظم انقلاب و با حضور منتخبان ملت در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز با حضور منتخبان ملت در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش آغاز شد.

این مراسم با قرائت آیات شریفه قرآن و طنین انداز شدن سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. در این مراسم شخصیت های کشوری و لشکری از جمله سران قوا و دکتر مخبر که هم اکنون در فقدان شهید آیت الله رئیسی کار اداره امور اجرایی کشور را به دست گرفته، حضور دارند.

این مراسم افتتاحیه در حالی برگزار می شود که مجلس خبرگان دو تن از محبوب ترین و مردمی ترین اعضای خود را از دست داده است.

مرحوم شهید آیت الله رئیسی منتخب مردم خراسان جنوبی و مرحوم شهید آیت الله آل هاشم منتخب مردم آذربایجان شرقی که با رای بالایی به مجلس خبرگان رهبری راه یافته بودند، در پی سانحه سقوط بالگرد در عصر یکشنبه به دیدار حق شتافتند و ملت ایران و نیز منتخبان خبرگان را داغدار کردند.

نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری پس از ادای احترام به شهدای خدمت، برای شادی روح شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور فاتحه ای قرائت کردند.

آغاز ششمین دوره مجلس خبرگان با پیام رهبر معظم انقلاب

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری قرائت شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام، مجلس خبرگان را مظهر مردم سالاری اسلامی خواندند و با اشاره به تدبیر هوشمندانه معرفت قرآنی و اسلامی در هم‌جهت ساختن «شریعت و عقلانیت» و «غیب و شهود»، از وجدان‌های بیدار سراسر جهان دعوت کردند ضمن توجه به واقعیت‌های تلخ نظامات دین ستیز یا دین گریز، در طرح جامع و استوار و گره‌گشا و همچنین جذاب و شگفت‌آور حکمرانی اسلامی تأمل  کنند.
 
ایشان همچنین یاد رئیس جمهور فقید و عزیز و همچنین امام جمعه معزز تبریز را گرامی داشتند.

بنابر قانون اساسی، رییس و اعضای هیأت رئیسه مجلس خبرگان ششم در روز جاری انتخاب و معرفی شدند.

آغاز ششمین دوره مجلس خبرگان با پیام رهبر معظم انقلاب
 
آیت الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد
آیت الله موحدی کرمانی نماینده مردم تهران با 55 رای از سوی اعضای مجلس خبرگان رهبری به ریاست این مجلس برای مدت دو سال انتخاب شد. آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیگر نامزد ریاست مجلس خبرگان در دوره جدید بود. در این جلسه ۸۳ نفر از اعضا حضور داشتند.
 
نتایج انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری
بر این اساس آیات حسینی بوشهری و اعرافی به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری  برای مدت ۲ سال انتخاب شدند. با رای نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، آیات عباس کعبی و محسن اراکی به عنوان منشیان هیئت رئیسه انتخاب گردیدند.

گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان، رؤسا و اعضای شش کمیسیون این مجلس (سیاسی – اجتماعی، امور مالی و اداری، اصل ۱۰۸ قانون اساسی، اصل ۱۰۷ و ۱۰۹ قانون اساسی، تحقیق موضوع اصل ۱۱۱ قانون اساسی و بررسی راه‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه) نیز مشخص خواهند شد.

هیئت رئیسه دائم مجلس خبرگان رهبری، هفت عضو دارد (رئیس، دو نایب رئیس، دو منشی و دو کارپرداز) و دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

 

ارسال نظرات