۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۵۸۳۰۸
حجت الاسلام سلمان زاده مطرح کرد؛

اقتدار رهبر معظم انقلاب در بحران شهادت آیت الله رئیسی

اقتدار رهبر معظم انقلاب در بحران شهادت آیت الله رئیسی
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه دولت آیت الله رئیسی، دولت تراز انقلاب اسلامی شد و به اقرار دوست و دشمن موفق عمل کرد، گفت: مردم باید در انتخابات آینده مطالبه گری دولت تراز انقلاب اسلامی داشته باشند.

اشاره: در شرایطی که جمهوری اسلامی شهادت رئیس جمهور محبوب و خدمتگذار خود را تجربه کرد، نقش رهبر معظم انقلاب در اداره کشور به خوبی نمایان شد؛ با اینکه قانون اساسی برای بحران‌های عظیم و مشکلات جامعه تدابیر و تمهیداتی اندیشیده است؛ اما نمی‌توان از نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب به عنوان ضامن اصلی اجرای قانون اساسی چشم پوشی کرد؛ رهبر معظم انقلاب در این چند روز پس از شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه به خوبی نشان دادند که ضامن بقا و استمرار انقلاب اسلامی، ولایت فقیه است و ولایت فقیه الگوی ارزشمند برای جلوگیری از هرج و مرج و مدیرت بحران‌ها است؛ در وقایع ایام گذشته رهبران جهان متحیر شدند که چگونه با مدیریت رهبر معظم انقلاب جامعه با آرامش و امنیت کامل مسیر خود را طی کرد و نقش و جایگاه بی بدیل رهبری جامعه اسلامی را به خوبی فهمیدند؛ نقش و جایگاه ولایت فقیه با هیچ منصب و جایگاهی قابل مقایسه نیست.

ازاین‌رو در رابطه با اقدامات و نقش مهم جایگاه ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب در مدیریت بحران‌ها و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با حجت الاسلام محمد سلمان‌زاده سخنران مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه به گفتگو نشسته که متن آن در ذیل از نظر می‌گذرد.

رسا ـ شهید آیت الله رئیسی در تحقق فرمان امید آفرینی رهبر معظم انقلاب چه نقشی داشت و پس از شهادت ایشان مردم چه وظیفه ای دارند؟

حضور آیت الله رئیسی در بین مردم و شنیدن صحبت‌های مردم ایجاد امیدآفرینی کرد، مضاف براینکه ایشان به وعده ها عمل کرد؛ پیگیری مصوبات دولت‌های گذشته، راه اندازی کارخانه‌های تعطیل یا نیمه تعطیل، افتتاح طرح‌های نیمه تمام مانند آزاد راه تهران شمال و واقعی کردن یارانه از جمله کارهای آیت الله رئیسی ایجاد امید آفرینی در جامعه کرد.

آیت الله رئیس در بحث شعار‌ها و موضع گیری‌ها توانست دو صدایی را از جامعه حذف کند؛ متاسفانه بعضی از مسئولان نظام دوصدایی را بین نیرو‌ها ارزشی و دولتی ایجاد کردند و بین میدان و دیپلماسی تفاوت گذاشتند؛ جناب آقای ظریف گفت عملیات عین الاسد و شکست داعش مردم را گرسنه کرد؛ زیرا ایران را از عرصه بین الملل جدا کرد؛ اگر دوصدایی در جامعه حذف شود خود به خود جامعه به سمت امید خواهد رفت و افق‌های روشنی برای مردم ایجاد خواهد شد و از اقدامات موثر آیت الله رئیسی این بود که توانست دوصدایی را از جامعه از بین برد.

دولت آیت الله رئیسی، دولت تراز انقلاب اسلامی شد؛ انقلاب اسلامی در جهان در حال تمدن سازی است و دوستان و طرفداران زیادی پیدا کرده و صدور انقلاب تا حد زیادی محقق شده است و بیداری و هشیاری در کشورهای اسلامی بوجود آمده است؛ با شهادت آیت الله رئیسی وجهه دولت تراز انقلابی در تاریخ باقی ماند و آیت الله رئیسی خستگی ناپذیر، شجاع، باصلابت، دارای موضع گیری‌های روشن و طرفدار انقلاب و مقاومت انقلاب را سربلند کرد؛ مردم باید این ویژگی‌های آیت الله رئیسی را از رئیس جمهور آینده مطالبه داشته باشند و فردی را انتخاب کنند که به دولت تراز انقلاب اسلامی نزدیک‌تر باشد.

بعضی‌ها در این ایام گلایه کردند که چرا آقایان ظریف، روحانی و پزشکیان به برنامه تلویزیون دعوت شدند با اینکه سابقه آنها مشخص است، در پاسخ باید گفت پایش صدا و سیما دقیق است و قرار است در آینده دولت اسلامی تشکیل شود و در ابتدا لازم است برای تایید اقدامات ارزشمند دولت فعلی از دوست و دشمن اقرار گرفته شود.

دوست و دشمن داخلی و خارجی تایید کردند دولت شهید رئیسی موفق عمل کرد و مردم نباید اجازه دهند این ذهنیت آنها خراب شود و مطالبه گری دولت تراز انقلاب اسلامی داشته باشند؛ مردم باید توجه کنند که خدمت به تنهایی ارزشمند نیست  و خدمتی ارزشمند است که براساس منویات رهبر معظم انقلاب باشد؛ رئیس جمهوری اسلامی باید این خط فکری را داشته باشد.

مردم ابتدا رئیس بازرسی کل کشور را مردم نمی‌شناختند و این رهبر معظم انقلاب بود که با قرار دادن آیت الله رئیسی در سمت تولیت آستان مقدس رضوی و ریاست قوه قضائیه ایشان را به مردم معرفی کرد و مردم طرفدار ولایت فقیه با انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور باعث انجام خدمات ارزشمنددولت مردمی شدند.

رسا ـ رهبر معظم انقلاب در مقابله با جریانی که قصد ناامیدکردن مردم را پس از شهادت رئیس جمهور داشت چه راهبردی داشتند؟

یکی از راهبرد‌ها همان راهبردی است که امام خمینی (ره) بنیانگذاری کردند و این راهبرد دو جهت دارد، یک جهت هزینه دادن جان برای اسلام عزیز است و توجه به این نکته بود که همه جان‌ها اگر برای اسلام فدا شود شایسته است؛بیان و دیدگاه رهبر معظم انقلاب این عقیده را القا کرد؛ هدف بزرگ جمهوری اسلامی آنقدر اهمیت دارد که جان مسئولین در مقابل آن چیزی نیست و ائمه معصومین علیهم السلام برای آن هدف فدا شدند.

این عقیده و اقتدار باعث شد رهبر معظم انقلاب در شهادت آیت الله رئیسی مشکی نپوشند و قبل از شهادت فرمودند که اختلالی در امور کشور ایجاد نخواهد شد و هنگامی که رهبر معظم انقلاب نماز بر پیکر شهدای خدمت نماز خواندند باصلابت خواندند؛ زیرا ایشان دانستند که دشمن به دنبال ایجاد بحران برای جمهوری اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب اقتدار را در عمل نشان دادند و در این رویداد اخیر با خیلی از مهمانان های خارجی که برای تسلیت آمده بودند دیدار داشتند و در اکثر این دیدار‌ها تاکید داشتند سفرهای آیت الله رئیسی به کشور‌ها رابطه جدیدی ایجاد کرده است و جناب آقای مخبر این راه را ادامه خواهد داد؛ همه کشور‌ها اطمینان پیدا کردند که با رفتن آیت الله رئیسی حرکت انقلاب ادامه دارد و قرارداد‌های که با ملت ایران بستند  پیگیری خواهد شد.

ارسال نظرات