۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۵۹۰۴۷
حجت الاسلام سالک:

نهج البلاغه مملو از ارزش های بشری است

نهج البلاغه مملو از ارزش های بشری است
اصفهان ـ رییس هیئت مدیره موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان گفت: معتقدیم سازمان ملل و سازمان حقوق بشر در جهان باید در مقابل کلاس نهج‌البلاغه امیرالمومنین(ع) زانو بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام احمدسالک، رییس هیئت مدیره موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان در نشست خبری «سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه راه نجات» با بیان اینکه این کتاب که معروف است به أخ القرآن، فوق کلام بشر و پایین ‌تر از کلام حضرت حق است، گفت: به دلیل این خصائص نمی توانیم با بسیاری از دانشمندان و علماء کلام امیرالمومنین(ع) را مقایسه کنیم بلکه این کلام در تمام ابعاد زندگی جامعه بشری نقش‌آفرین است.

وی با اشاره به نقش‌آفرین بودن کلام امیرالمومنین(ع) افزود: این نقش‌آفرینی در ابعاد تعلیم و تربیت خانواده و فرزندان، مباحث دینی و فرهنگی، مسائل سیاسی و حکومتی، و مباحث بصیرتی و آگاهی و.... است.

حجت‌الاسلام سالک به بحث حکومت از دیدگاه امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در خطبه ۱۳۱ جایی که امیرالمومنین با خداوند مناجات می‌کند که تو می دانی ما برای به دست آوردن سلطه و قدرت دنیوی و جمع آوری مال نیامده ایم بلکه برای چارچوب تشکیلاتی و اهدافی آمده ایم تا پرچم دین تو را در جایگاه اصلی خود قرا دهیم و تمام شهرهای تحت حکومت اسلامی را اصلاحات اخلاقی، سیاسی، اقتصادی، عمرانی و فعالیت های فرهنگی قرار دهیم و بتوانیم حق عده ای از مردم که مظلوم و ستم دیده هستند را از ظالمین پس بگیریم و آمده‌ایم حدود و قوانینی که در جامعه اسلامی معطل مانده را احیا کنیم.

رییس هیئت مدیره موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان با بیان اینکه فلسفه حکومت اسلامی احیای دین حق است، تصریح کرد: کتاب نهج البلاغه مملو از ارزش های احیای بشریت است و ما معتقدیم سازمان ملل و سازمان حقوق بشر در جهان باید در مقابل کلاس نهج‌البلاغه امیرالمومنین(ع) زانو بزنند و قوانین اداره بشریت را در همه ابعاد مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام سالک در ادامه به فعالیت‌های موسسه نهج‌البلاغه اشاره‌ کرد و گفت: موسسه نهج البلاغه استان اصفهان تا به امروز فعالیت های مختلف در تمامی ابعاد انجام داده و هم اکنون برای برقراری کنگره بین المللی نهج البلاغه در سطح جهان آماده می‌شود.

وی در خصوص هدف اصلی موسسه خاطرنشان کرد: هدف اصلی این هست که نهج البلاغه را در داخل خانه‌های مردم در داخل و خارج از کشور ببریم و تلاش این است که در بعد مسائل علمی، سیاسی، تربیتی و اجتماعی و فرهنگی و دینی، گامی در این جهت برداریم./1304/

ارسال نظرات