۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۷۵۹۳۲۹
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت حوزه به عنوان یک نهاد تصمیم ساز در جامعه

ضرورت بهره گیری از ظرفیت حوزه به عنوان یک نهاد تصمیم ساز در جامعه
مازندران - حجت الاسلام اسماعیل زاده از حوزه به عنوان یک نهاد تصمیم ساز در جامعه اسلامی یاد و بر ضرورت دریافت نظر مشورتی از این نهاد اثرگذار در موضوعات فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در اجلاسیه مسؤولان و مدیران مدارس علمیه استان در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر به نقش محوری حوزه در تصمیماتی که مرتبط با ساحت‌های دینی است اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت بالای علمی، تبلیغی و پژوهشی حوزه بیشتر در بخش های مختلف بهره گرفته شود.

وی از حوزه به عنوان یک نهاد تصمیم ساز در جامعه اسلامی یاد و بر ضرورت دریافت نظر مشورتی از این نهاد اثرگذار در موضوعات فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که یکی از ظرفیت های مهم حوزه فعالیت های کاربردی پژوهشی است، تصریح کرد: با توجه به بودجه های پژوهشی که در سطح استان وجود دارد، انتظار داریم این اعتبارات به سمت حوزه های علمیه سوق داده شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که متأسفانه آن طور که شایسته است از ظرفیت غنی حوزه در بخش های فرهنگی و اجتماعی بهره گرفته نمی شود، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه همواره برای تعامل و همکاری سازنده با سایر نهادها آمادگی داشته و دارند.

وی، یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم را آزاد سازی سواحل عنوان و از آمادگی حوزه علمیه در طرح سالم سازی دریا خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت بالای فرهنگی و تبلیغی حوزه فرصت ارزشمندی است تا شاهد اجرای هر چه غنی تر طرح سالم سازی دریا باشیم.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود به تعداد بالای موقوفات حوزه های علمیه در استان اشاره کرد و گفت: انتظار داریم همکاری لازم در واگذاری این موقوفات به حوزه علمیه صورت پذیرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم بر ضرورت فراهم سازی بسترهای لازم به منظور حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش روی تأکید کرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات