۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۷۵۹۵۷۹
مومن آرانی:

تعداد تشییع کنندگان، معیار اقبال مردم به شهید جمهور بود

تعداد تشییع کنندگان، معیار اقبال مردم به شهید جمهور بود
استاد علوم اجتماعی تشییع در فرهنگ شیعه را نشان دهنده تشیع شیعه دانست و با یادآوری اشخاص خاصی که در تشییع امامان معصوم علیهم السلام حضور داشتند، تصریح کرد: تشییع در فرهنگ های مختلف مورد اهمیت است و نشان دهنده اقبال مردم به افراد خاص است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دکتر علی رضا مومن آرانی پژوهشگر علوم اجتماعی در گردهمایی پنجم از سلسله گردهمایی‌های اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود شهدای پرواز اردیبهشت که در سالن شهید بهشتی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار شد ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و سایر شهدای خدمت که جان خود را در راه اهداف نظام جمهوری اسلامی فدا کردند، به بررسی و تحلیل واژه های تشییع و تشیع در فرهنگ اسلامی پرداخت و اظهار داشت: تشییع با هویت شیعه گره خوره است و تعداد تشییع کنندگان در تاریخ نشان دهنده تعداد شیعیان واقعی بوده است.

استاد علوم اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود به تشییع باشکوه شهدای خدمت توسط مردم اشاره و با یادآوری تشییع های گسترده مردمی در طول تاریخ، گفت: اگر تشییع فردی در جامعه اسلامی زیاد شود نشان دهنده این است که فرد نسبتی از ارزش های اخلاقی را داشته است و مورد قبول مردم بوده است.

دکتر مومن آرانی نسبت شیعه در حوزه های نظر و عمل با امام معصوم را مهم ارزیابی کرد و با بیان ویژگی های شیعه از نگاه معصومین علیهم السلام، گفت: نسبت گیری با امام علیه السلام لمس حقیقت است و شیعه را به حقیقت نزدیکتر می کند.

وی تشییع در فرهنگ شیعه را نشان دهنده تشیع شیعه دانست و با یادآوری اشخاص خاصی در که در تشییع امامان معصوم علیهم السلام حضور داشتند، خاطرنشان کرد: تشییع در فرهنگ های مختلف مورد اهمیت است و نشان دهنده اقبال مردم به افراد خاص است.

ارسال نظرات