۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۷۶۰۳۹۴
آیت الله خاتمی در گفت‌وگو با رسا: 

حضور در انتخابات مصداق عمل صالح و گامی دشمن ستیز است

حضور در انتخابات مصداق عمل صالح و گامی دشمن ستیز است
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن دعوت اقشار مختلف مردم به حضور گسترده در پای صندوق های رای، حضور در انتخابات را مصداق عمل صالح و گامی دشمن ستیز توصیف و بر لزوم انتخاب اصلح تاکید کرد. 

آیت الله سید احمد خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن دعوت آحاد مردم به حضور حداکثری در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، بر لزوم انتخاب اصلح در انتخابات روز جمعه تاکید کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات های مختلف را اولویت نخست نظام در طول دوران عمر با برکت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در همه انتخاب های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آنچه اولویت نخست بوده، حضور باشکوه مردم بوده است، این حضور به معنای آری مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: آنهایی که سن شان اقتضا نمی کند و یا در سال 1358 در این دنیا نبودند، بدانند حضور الان آنان پای صندوق های رای، جای آن «آری» به نظام اسلامی است.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری رسا، به بیان اهمیت حضور در انتخابات از منظر قرآن پرداخت و با استناد به آیاتی از قرآن کریم، حضور در انتخابات را مصداق عمل صالح ارزیابی کرد و گفت: از نگاه قرآنی این گام، گام دشمن ستیز است، گام دشمن ستیز عمل صالح محسوب می شود «وَلا يَطَئونَ مَوطِئًا يَغيظُ الكُفّارَ وَلا يَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَيلًا إِلّا كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ » حضور در انتخابات حسنه و مصداق عمل صالح است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با استناد به آیه شریفه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ» اظهار داشت: از نگاه قرآن کریم، انتخابات امر جامع است؛ مرحوم طبرسی مفسر بزرگ می گوید این امر جامع هر امری است که حضور مسلمانان در آن لازم است، بر این اساس حضور در انتخابات همیشه اولویت اول است؛ لکن نکته ای که باید بدان توجه کرد علاوه بر گرم کردن تنور انتخابات، انتخاب اصلح است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر این که رییس جمهور منتخب در تراز جمهوری اسلامی آیت الله سید ابراهیم رئیسی بود، تصریح کرد: ویژگی های این بزرگ مرد ویژگی های رییس جمهور در تراز است؛ او با تمام وجود دلداده دین و مبانی اسلامی بود، با تمام وجود در همه محافلی که ایشان حضور پیدا می کرد در کنار دغدغه های دیگری که داشت، بیشترین دغدغه را نسبت به ارزش های دینی و امر حجاب داشت.

عضو فقهای شورای نگهبان با گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و تجلیل از مجاهدت های خالصانه و بی شائبه ایشان، گفت: او ولایت مدار بود نه ولایت شعار؛ ایشان واقعا مقام معظم رهبری را حجت شرعی خود می دانست و اگر بنده بخواهم تعبیری در این باره داشته باشم باید بگویم مدتی که ایشان در دولت بود دوره بسیار طلایی برای امت ما و امام امت ما مقام معظم رهبری بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: ریییس جمهور در تراز ما آن است که عملا با ولایت باشد، معیار دیگر مردم مداری است، نه مردم شعاری، برخی با دم زدن از مردم تنها رای گرفتن را می خواهند؛ شهید رئیسی این گونه نبود و از عمق جان به مردم عشق می ورزید و برای حل مشکلات شان شبانه روز تلاش می کرد. ایشان حقیقتا خستگی را خسته کرده بود.

ارسال نظرات