۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۶۰۶۹۵
آیت‌الله حسینی بوشهری در گفت‌وگو با رسا:

مشارکت حداکثری پشتیبان فعالیت‌های رئیس جمهور خواهد بود/ منتخب مردم باید برای حل مشکلات برنامه داشته باشد

مشارکت حداکثری پشتیبان فعالیت‌های رئیس جمهور خواهد بود/ منتخب مردم باید برای حل مشکلات برنامه داشته باشد
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه رئیس جمهور نیازمند مشارکت بیشتر، برای پشتیبانی از فعالیت‌های آتی خود است گفت: نامزدها در دور اول شناخته شده‌اند و مردم اصلح را از راهنمایی‌های دلسوزان نظام انتخاب کنند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره انتظاری که از مردم در دومین دور چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی می‌رود، گفت: مردمی که به آینده و پیشرفت کشور علاقه مند هستند باید حضوری جدی، آگاهانه و حماسی در پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: میزان مشارکت به حتم باید بیش از دور نخست انتخابات باشد؛ رئیس جمهور آینده با اتکا به پشتوانه مردمی قوی‌تر، در سیاست‌ها و مسائل داخلی و در عرصه بین‌الملل موفق‌تر خواهد بود؛ رئیس جمهور می‌داند که نماینده تک تک و آحاد مردم ایران است و زن و مرد از او پیشرفت این کشور را انتظار دارند.

وی تأکید کرد: با حمایت حداکثری از رئیس جمهور سعی می‌کنیم تا او را در رسیدن به اهدافی که نظام مقدس جمهوری اسلامی که به وسیله رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است یاری کنیم تا با از میان برداشتن مشکلات مسیر رسیدن به اهداف هموار شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری درباره اینکه کدام نامزد صلاحیت بیشتری در هدایت قوه مجریه داراست گفت: برای شناخت کسی که شایستگی بیشتری در برخورداری از رأی مردم دارد فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امام خمینی (ره)، بزرگان دین و کسانی که با مسائل و نیازهای کشور آشنا هستند راهنمای مردم در انتخاب فرد اصلح است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توضیح داد: نقاط قوت و ضعف نامزدهای ریاست جمهوری در دور اول و مناظرات آن مشخص شد و به سمع و نظر مردم رسید؛ حال مردم با اشراف و تدبیر باید فردی که کارآمدی، تلاش و خستگی ناپذیری لازم را دارد و می‌تواند از ظرفیت داخلی کشور بهترین بهره را برای پیشرفت این مرز و بوم به ارمغان بیاورد انتخاب کنند و او به عنوان سکان‌دار جمهوری اسلامی انتخاب شود.

وی افزود: این رئیس جمهور باید فضای بین‌الملل را در رابطه با ایران اسلامی به گونه‌ای ترسیم کند که علاوه بر ظرفیت‌های داخلی از ظرفیت‌های بین‌المللی نیز حداکثر استفاده را ببریم و ایران اسلامی در داخل، منطقه و جهان به عنوان یک کشور موفق و قابل الگوبرداری معرفی شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری درباره ویژگی‌های دیگری از منتخب اصلح مردم گفت: این رئیس جمهور باید با برنامه‌ای کارآمد باشد؛ مشکلات کشور را بشناسد و با تسلط بر ارائه راه‌حل‌های مناسب اطمینان خاطری را به مردم منتقل کند؛ این اطمینان در حل مشکلات معیشتی بسیار مهم و در اولویت است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از رئیس جمهور آینده خواست تا به سه بعد از مسائل کشور با حساسیت بیشتری توجه کند و ابراز داشت: نخست اقتصاد است که با زندگی مردم سر و کار دارد؛ دوم فرهنگ است که شهدای گذشته این انقلاب توقع دارند تا مسائل ارزشی در جامعه انقلابی کمرنگ نشود؛ بعد سوم سیاست است که ارتباطات ما با دنیا، به ویژه همسایگان، به گونه‌ای باشد که از ظرفیت همسایگان پانزده گانه خود استفاده کنیم و ارتباط بسیار خوبی داشته باشیم.

وی افزود: اولویت‌های دیگر، ارتباط با کشورهایی است که در عرصه بین‌الملل در زمینه واردات، صادرات، ارتباطات و هماهنگی‌ها در سازمان‌های بین‌المللی برای ایران اسلامی سودمند هستند؛ رئیس جمهور باید در برقراری ارتباط با این کشورها هم توانا باشد.

ارسال نظرات