۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۷۶۱۰۱
اجلاس خبرگان، تقدیر از رهبری(16)؛

آیت الله قریشی: بر اساس گزارش خبرگان، اقدامات مقام معظم رهبری مورد تحسین و تجلیل است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری در هیچ کجا درس سیاست نخوانده اند اما چون از قرآن و اهل بیت الهام می گیرند همیشه مواضع ایشان در حد اعلای تدبیر و حکمت بوده است.
آيت الله  قريشي
آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارزیابی خود از نقش ولایت فقیه در پیشرفت های مختلف کشور اظهار داشت: کارها و اقداماتی که رهبر فرزانه انقلاب انجام می دهند همگی از روی حکمت، تدبیر و درایت است.

وی با بیان اینکه اقدامات و تدابیر مقام معظم رهبری در طول دوران تصدی ایشان در منصب ولایت فقیه خارج از وصف بوده است گفت: ایشان در هر بحران و حادثه ای که در کشور اتفاق افتاده است با بیانات حکیمانه و تدابیر شجاعانه و مدبرانه خود مسائل را حل و فصل کرده است.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در هیچ کجای دنیا درس سیاست نخوانده اند ولی چون از قرآن کریم و اهل بیت الهام می گیرند همیشه مواضع و بیانات ایشان از روی حکمت و تدبیر در حد اعلای آن بوده است.

آیت الله قریشی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تدابیر و اقداماتی که رهبر فرزانه انقلاب انجام می دهند مشکلات را حل و شکاف ها را پر می کند.

وی در ادامه با اشاره به حوادث ناگوار بعد از انتخابات و فتنه اخیر،‌ مدیریت مقام معظم رهبری را حکیمانه و عالمانه توصیف کرد و گفت: در این اتفاقات برخی از فتنه گران داخلی که از سوی استکبار جهانی و آمریکا حمایت می شوند فجایع و جنایات ناگواری را آفریدند اما مقام عظمای ولایت در کمال تدبیر و حکمت در برابر آنها ایستاد و توطئه ها را خنثی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تحسین حضور بی نظیر و حماسی مردم در صحنه های مختلف دفاع از ارزش ها و مبانی انقلاب ابراز داشت: بحمدلله امروز ملت آگاه و بصیر ایران راه و مسیر خود را که همان مسیر ترسیم شده توسط حضرت آیت الله خامنه است را یافته و با تمام وجود در این مسیر حرکت می کند.

وی تاکید کرد: اگر تدابیر حکیمانه و سخنان روشنگرانه رهبر انقلاب در جریانات و بحران های اخیر نبود جامعه در تشخیص مسیر حق دچار خلط و اشتباه می شد و باید توجه داشت امروز راه حق، همان مسیری است که حضرت آیت الله خامنه ای می روند و همه اقشار جامعه موظف به تبعیت از ایشان هستند.

آیت الله قریشی گفت: افرادی که پشت سر رهبری قدم بر می دارند در مسیر حقیقت هستند اما افرادی که مسیر دیگری را برگزیده اند در مسیر انحراف و باطل قرار دارند و در پیشگاه الهی مسئول هستند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجلاس آتی خبرگان رهبری افزود: در این مجلس کمیسیونی به نام کمیسیون تحقیق وجود دارد که کار اصلی آن ارزیابی اقدامات و کارهای رهبر است و اطلاعاتی که از طریق این کمیسیون در اختیار مجلس خبرگان گذاشته شده است این است که اقدامات مقام معظم رهبری مورد تحسین و تجلیل است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ثابت کرده اند مرد میدان هستند و با تدبیر و درایت مسائل را رصد و حل و فصل می کنند تاکید کرد: در اجلاسیه آینده مجلس خبرگان که در روزهای چهارم و پنجم اسفندماه برگزار می شود نیز قطعا اینگونه خواهد بود و از نقش رهبری و هدایت های حکیمانه و عالمانه ایشان تقدیر خواهد شد.

آیت الله قریشی در ادامه خواستار پرهیز نخبگان و خواص از موضع گیری های دو پهلو شد و بیان داشت: توقع جامعه این است که خواص و نخبگان مسائل را به صورت حقیقی و واقعی مد نظر قرار داده و مواضع خود را به صورت شفاف بیان کنند.

وی اضافه کرد: برخی از آقایان همچون موسوی و کروبی و خاتمی که وضع شان معلوم است اما از افرادی که در انقلاب زحمت کشیده و سابقه ای دارند و در جریانات اخیر به خوبی به میدان نیامدند انتظار داریم مواضع خود را شفاف کرده و همه را از شک و تردید بیرون بیاورند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما از نخبگان و خواص جامعه توقع داریم رضای خدا و مصلحت انقلاب را در نظر گرفته و با پیروی از مقام معظم رهبری که همان راه حق است مردم را ارشاد و راهنمایی کنند. /924/ت301/ج


ارسال نظرات