۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۶۱۹۳۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

۴ هزار طلبه در دفاع مقدس به شهادت رسیدند

۴ هزار طلبه در دفاع مقدس به شهادت رسیدند
اصفهان – نماینده ولی فقیه در کاشان به نقش مهم و اساسی و تعیین کننده روحانیت و طلاب در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دفاع مقدس ۴ هزار طلبه به فیض شهادت نائل آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هئیت رزمندگان اسلام گفت: علاوه بر شهدای روحانیت، دو خانواده و مادر ۹ شهید، خانم ستاره سردشت و حلیمه ربیعی اصل و همچنین یک مادر و خانواده ۸ شهید و یک مادر و خانواده ۷ شهید داریم که رهبر معظم انقلاب در کردستان به دیدار آنها رفت.

وی با بیان اینکه ۳ مادر وخانواده ۶ شهید و ۳۲ مادر و خانواده ۵ شهید، ۸۶ مادر و خانواده ۴ شهید داریم که یکی از خانواده‌های ۴ شهید در کاشان است، افزود: شهیدان «محسن، جواد، علی اصغر و محمدرضا بارفروش» از یک خانواده چهار شهیده کاشان هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه ۶۳۷ مادر و خانواده سه شهید در کشور داریم اظهار داشت: ۸ هزار مادر و خانواده دو شهید در کشور داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به اینکه ۴ هزار شهید طلبه در کشور است، یادآور شد: از این تعداد ۵۹۰ شهید طلبه به استان اصفهان دارد و از ۵۹۰ شهید طلبه استان اصفهان ۱۱۰ شهید طلبه متعلق به شهرستان کاشان است.

به گفته وی شهدای روحانیت در جبهه‌های نبرد حق بر علیه باطل در سه کسوت رزمی، رزمی تبلیغی و تبلیغی فعالیت داشتند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه درعملیات کربلا پنج، ۵۶۷ طلبه به شهادت رسیدند یادآور شد: در منطقه زیارتگاهی شلمچه نیز ۹۳۵ نفر طلبه در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: ۱۳۹ نفر طلبه تنها در چهارم دی ماه سال ۱۳۶۵ در جبهه‌های نبرد حق بر علیه باطل به فیض شهادت نائل شدند.

وی در ادامه تعدا شهدا و رزمندگان، آزادگان و جانبازان طلّاب را ۶ برابر با سایر اقشار جامعه از جمله معلمان و کارگران دانست و ابراز داشت: اگر روحانیت در منابر از دفاع مقدس سخن گفتند خود نیز در دفاع مقدس پیشگام و پیشقدم بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به تخصص شهدای طلاب در جبهه‌های نبرد اشاره کرد و گفت: ۷۰ شهید طلبه غواص، ۲۲ شهید طلبه فرمانده تیپ و لشکر و قرارگاه و ۲۲۲ روحانی شهید فرمانده گردان و گروهان نقش کلیدی در دفاع مقدس داشتند.

به گفته وی ۱۸۹ شهید طلبه اهل سنت، ۱۵ طلبه شهید خواهر، یک شهید روحانی حج و ابوی دو شهید، ۷ هزار شهید خواهر و ۵ هزار جانباز خواهر و ۱۷۱ خواهر آزاده داریم که این‌ها قدرت نظام اسلامی ایران هستند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات