۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۷۶۲۲۴۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

واقعه عاشورا، حاصل انحراف از غدیر خم است

واقعه عاشورا، حاصل انحراف از غدیر خم است
اصفهان- حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، زیرک ترینِ افراد کسانی هستند که هر شب خود را محاسبه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پنجشنبه شب در جمع عزادران مسجد بالا بازار کاشان، ریشه انحرافات را از صدر اسلام دانست و گفت: ریشه عاشورا، انحراف از غدیر خم است.

وی با اشاره به اینکه زیرک ترینِ افراد کسی است که هر شب خود را محاسبه کند، افزود: پیامبراکرم (ص) در پاسخ به این سوال که زیرک‌ترین افراد چه کسانی هستند می‌فرماید، زیرک ترینِ افراد کسی است که هر شب خود را محاسبه کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به محاسبه و روش محاسبه از سوی پیامبر اشاره کرد و اظهار داشت: هر زمان که سر خود را روی بالش گذاشتید و یا هنگام استراحت از نفس خود سوال کنید که امروز چ کا‌رهایی را انجام داده اید.

وی محاسبه ایجاد گشایش در زندگی بندگان خدا، برطرف کردن غم و غصه افراد و واسطه خیر بودن و با نبودن را از جمله محاسبات روزانه برای هر شخصب دانست و افزود: نتیجه این محاسبات از نفس عمل مثبت و یا منفی انسان است.

به گفته وی اگر عمل روزانه انسان مثبت بود شکر خدا و تکبیر خدا را بگوبید و اگر نتیجه محاسبات خدا یناکرده منفی بود هم استغفار کنید و هم تصمیم جدی بر ترک گناه بگیرید و هم گناه خود را محو کنید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی به سه راهکار پیامبراکرم (ص) برا محو گناه اشاره کرد و افزود: ولایت امیرمومنان (ع) را همان لحظه بر نفس خودت عرضه کنید و بپذیرید و به کسانی که به امیرمومنان (ع) ظلم کردند لعنت کنید؛ و ختم صلوات کثیر داشته باشید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات