۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۶۲۹۴۹
مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین کشور تشریح کرد؛

فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی طلاب مبلغ در ایام اربعین/افزایش ۳۰ درصدی استقبال طلاب از تبلیغ اربعین

فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی طلاب مبلغ در ایام اربعین/افزایش ۳۰ درصدی استقبال طلاب از تبلیغ اربعین
حجت‌الاسلام استقامت با اشاره به حضور پررنگ طلاب حوزه‌های علمیه برای تبلیغ در ایام اربعین حسینی از استقبال و افزایش ۳۰ درصدی طلاب مبلغ برای ورود به این عرصه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی استقامت، مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین کشور که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان خاتم برگزار شد، با اشاره به کارکرد روحانیت و حضور مبلغان در اربعین حسینی اظهار داشت: سفر اربعین، زیارتی با مبانی اسلامی، متمدنانه و براساس سنت های اسلامی و سیره علمای سلف است و الحمدالله این مراسم بعد از سقوط صدام در عراق، هرساله با شکوه و عظمت خاصی برگزار می شود.

وی افزود: در سال گذشته در ایام اربعین نزدیک به ۴ میلیون نفر از مردم ایران به عراق سفر کردند و افراد زیادی نیز از اتباع کشورهای همسایه ایران نیز از طریق ایران اسلامی در این زیارت و پیاده روی شرکت می کنند که به این افراد نیز در طول مسیر خدمات رسانی می شود.

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین کشور بیان داشت: در این مراسم بزرگ حوزه های علمیه نقش بی بدیلی ایفا می کنند و طلاب و مبلغان حوزه های علمیه و در مراکز مختلفی به تبلیغ و برگزاری مراسم های مذهبی همچون بیان احکام، اقامه نماز و دیگر مراسم ها را در سه زمان قبل، حین و بعد از ایام اربعین حسینی برگزار می کنند.

حجت‌الاسلام استقامت بهترین روش تبلیغی و تربیتی را سفرهای کاروانی دانست و ابراز کرد: الحمدالله روحانیت و طلاب حوزه های علمیه نقش بسیار پررنگی داشته و اقدامات تبلیغی و تربیتی قابل توجهی انجام می دهند.

وی حضور در مرزهای ورودی و خروجی کشور را از جمله برنامه های مبلغان دینی در ایام اربعین عنوان و بیان کرد: طلاب مبلغ در اماکن پر تردد و محل اسکان زائران و مکان های زیارت حضور و فعالیت پررنگی خواهند داشت.

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین کشور با اشاره به همکاری ارگان های فرهنگی در کشور در راستای خدمت رسانی فرهنگی به زائران اربعین بیان داشت: الحمدلله وحدت رویه در بین سازمان ها و مراکزی فرهنگی در عرصه های تبلیغی، تربیتی و فرهنگی وجود دارد و تقسیم کارهای لازم در این زمینه شکل گرفته و همه ظرفیت ها به میدان آورده شده است.

حجت‌الاسلام استقامت با اشاره به کمبود مبلغان اربعین و نیاز به حضور و شرکت بیش از پیش طلاب در این عرصه اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 7 هزار از طلاب و روحانیون مبلغ در این عرصه وارد شده و خدمت رسانی کردند و در ایام اربعین امسال به میزان 20 تا 30 درصد به این میزان افزوده شده است.

وی افزود: نیاز ما به حضور مبلغان در این عرصه در ایام اربعین ۴۰ تا ۵۰ هزار طلبه مبلغ است؛ البته علاوه بر 7 هزار نفر مبلغ در سال گذشته تعداد قابل توجهی از این غیر از روحانیون زائر طلبه است که در این ایام در طول مسیرها و مکان های منتهی به مقصد وجود دارند و به صورت گذری نقش آفرینی می کنند.

ارسال نظرات