۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۶۳۳۱۱
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی مطرح کرد؛

سلوک معنوی در عزای سیدالشهدا

سلوک معنوی در عزای سیدالشهدا
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تأکید کرد که تنها راه نجات در عصر غیبت و رسیدن به عاقبت‌به‌خیری تمسک به محبت اهل‌بیت(ع) است و انسان هر طور که می‌تواند باید بر کشتی نجات سیدالشهدا(ع) سوار شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: واقعه عاشورا و جریان کربلا از سه جهت قابل تحلیل است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم علل و عوامل وقوع حادثه عاشورا و جریان کربلا را مهم ارزیابی کرد و افزود: کسانی که مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند به ظاهر مسلمان بودند و مرتکب جنایت شدند؛ علل و عواملی براساس زیارت اربعین درباره وقوع حادثه کربلا بیان شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی با اشاره به اینکه از پیامد‌های واقعه کربلا تزکیه مومنین است، تاکید کرد: از رهگذر عزای بر ابی عبدالله انسان به کمال می‌رسد و تسلط به خیال و جوارح پیدا می کند و نور ابی عبدالله انسان را نجات می‌دهد.

وی توجه به حادثه کربلا و وقایعی ای که روز عاشورا محقق مستند و معقول باید بیان شده را لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: تعابیری که امام زمان در ناحیه مقدسه درباره مصیبت جد غریبشان فرمودند بسیار سنگین است و هرچه دل برای مصیبت امام حسین علیه السلام بسوزد بهره بیشتری از سفره فیض ابی عبدالله برده و سلوک بیشتری دارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ضیافت بلای سید الشهداء را برای هدایت بشر خواند و اظهار داشت: ابی عبدالله یعنی پدر بندگی خدا و ابی عبدالله همه چیز را برای خداوند فدا کردند؛ ابی عبدالله برای تربیت نفوس و رسیدن به کمال همه چیز فدا کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی افزود: اگر با اتصال به این مسائل مصیبت زده شوید رشد و کمال پیدا می‌کنید، کاملا باید خط خود را از خط عمر بن سعد جدا کنید.

ارسال نظرات