۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۷۶۳۵۲۷
مدیرعامل خبرگزاری رسا در دیدار آیت الله بوشهری تاکید کرد؛

اهتمام ویژه رسا به حفظ جایگاه جامعه مدرسین و مواجهه صریح با جریان های مخرب

اهتمام ویژه رسا به حفظ جایگاه جامعه مدرسین و مواجهه صریح با جریان های مخرب
حجت الاسلام محققی با اشاره به اهمیت رسانه در جهان و ضرورت اهتمام حوزه های علمیه به فعالیت های رسانه ای بر لزوم توسعه مراکز تربیت نیرو و گسترش مجموعه های رسانه ای در حوزه های علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در جریان بازدید آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور از خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت رسانه و فعالیت های رسانه ای در جهان و ضرورت اهتمام حوزه های علمیه به رسانه، اظهارداشت: امروز روایتگری و تولید قدرت در عرصه رسانه ها انجام می شود و الحمدلله وضعیت رسانه در حوزه های علمیه به گونه ای است که اجماعی را در سطوح مختلف درباره فعالیت و کنشگری حوزه های علمیه در عرصه رسانه و خبررسانی شاهد هستیم.

وی افزود: خوشبختانه امروز استفاده از ظرفیت های رسانه های نوین در کنار رسانه سنتی یعنی رسانه منبر را در حوزه های علمیه شاهد هستیم اما با جایگاه اصلی رسانه در حوزه های علمیه، فاصله داریم و هنوز نگاه های مناسبی که منجر به اقدام برای تقویت و توسعه رسانه های حوزوی شود را مشاهده نمی کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان این که امروز اندوخته های حوزه های علمیه در عرصه رسانه، تنها به دو خبرگزاری، مرکز تبلیغ اینترنتی، شبکه ماهواره ای، نشریه های مختلف و فعالیت های چندین کانال طلبگی در عرصه فضای مجازی خلاصه می شود، بر لزوم توسعه مراکز تربیت نیرو و گسترش مجموعه های رسانه ای در حوزه های علمیه تاکید کرد.

اهتمام ویژه خبرگزاری رسا به حفظ جایگاه جامعه مدرسین و مواجهه فعالانه و صریح با جریان های مخرب

هدف دشمنان، تبدیل گفتمان دین گریزی به دین ستیزی است

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در عرصه رسانه تلاش دارند تا قدرت نظام و مقبولیت حکومت اسلامی را تضعیف کرده و از طریق تضعیف دین و باورهای مردم و حمله به روحانیت، درصدد تبدیل گفتمان دین گریزی به دین ستیزی هستند؛ لذا باید فعالیت های بیشتری را از حوزه های علمیه در این عرصه شاهد باشیم.

حجت الاسلام محققی اظهار داشت: متاسفانه رسانه های درون حوزوی ما در عرصه تولید محتوای عامه پسند و محتواهایی که بتواند مخاطبان برون حوزوی از اقشار مختلف را ادراک سازی دینی کند، ضعف دارند. همچنین در عرصه سکوهای انتشار نیز این ضعف به چشم می خورد و ما در این عرصه تنها در یک پیام رسان خاص حضور داریم که تنها قشر مذهبی را شامل می شود که لازم است در این زمینه نیز اقدامات موثرتری را داشته باشیم.

وی افزود: باید بها دادن به استعدادها، ایده ها و تربیت طلاب رسانه ای در دستور کار متولیان امور حوزوی قرار گیرد و رسانه های خودجوش طلاب رسانه ای، انسان رسانه ها و کانال های حوزوی فعال در فضای مجازی سامان داده شده و تقویت شوند.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های حوزوی خبرگزاری رسا در راستای اطلاع رسانی و انعکاس اخبار و دستاوردهای حوزه های علمیه، اعتماد علما، بزرگان و اساتید و طلاب را سرمایه ای ارزشمند برای فعالان و دست اندرکاران این رسانه حوزوی ذکر کرد و عنوان داشت: خبرگزاری رسا سعی دارد چشم بینای حوزه های علمیه باشد و ما تلاش می کنیم تا نگاهی نو، انقلابی و مبتنی بر اصول اسلامی و انقلابی را توسعه داده و نگاه ما به مسائل از این زوایه باشد.

وی افزود: چشم انداز خبرگزاری رسا رسیدن به نقطه مرجعیت خبری در حوزه های علمیه است که وظیفه خود می دانیم که از گفتمان انقلابی و شخصیت ها و جریان های حوزوی حمایت کرده و الگوی انقلابی مبتنی بر حفظ اصول و دوری از افراط و تفریط در عرصه فعالیت های رسانه ای را نشان دهیم.

اهتمام ویژه خبرگزاری رسا به حفظ جایگاه جامعه مدرسین و مواجهه فعالانه و صریح با جریان های مخرب

جامعه مدرسین مجموعه ای مورد اعتماد است

مدیرعامل خبرگزاری رسا در بخش دیگری از سخنان خود جامعه مدرسین را مجموعه ای مورد اعتماد امامین انقلاب اسلامی، نظام و عموم حوزویان عنوان و ابراز کرد: خبرگزاری رسا سعی کرده در فعالیت های خبری خود، جایگاه والای این نهاد مقدس حفظ شود و مواجهه فعالانه و صریحی با خرده جریان هایی که در صدد تخریب این نهاد مقدس بوده و هستند، داشته باشد.

حجت‌الاسلام محققی همچنین در پایان گزارشی از عملکرد و فعالیت های خبرگزاری رسا در عرصه های گوناگون تولید و انتشار و بازخورد گیری اخبار حوزوی و نیز تربیت تخصصی طلاب رسانه ای ارائه کرد که مورد توجه آیت الله حسینی بوشهری قرار گرفت.

مدیرعامل خبرگزاری رسا همچنین از مواضع انقلابی آیت الله حسینی بوشهری تقدیر کرد و فعالیت ها و اقدامات شورای عالی حوزه های علمیه در عرصه های گوناگون همچون تصویب دهها مصوبه برای حمایت از پژوهش ها، اساتید و توسعه علوم اسلامی، نظارت بر کارشناسان مذهبی رسانه ملی به عنوان نمایندگان دینی مردم و مدون کردن سیاست های گزینشی حوزه های علمیه را ستود.

 

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات