۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۶۴۱۸۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد؛

ارسال ۹۶۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر «حنجره‌های سرخ عاشورایی»

ارسال ۹۶۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر «حنجره‌های سرخ عاشورایی»
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۹۶۰ اثر به دبیرخانه هفتمین کنگره ملی شعر «حنجره‌های سرخ عاشورایی» در استان ارسال شده و آیین اختتامیه این کنگره دهم شهریور در الیگودرز برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، اعظم روانشاد، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنگره شعر «حنجره‌های سرخ عاشورایی» هر ساله با استقبال شاعران بسیاری از سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود:با انتشار فراخوان هفتمین کنگره سراسری شعر عاشورایی «حنجره‎های سرخ» از سوی ۴۰۰ شاعر در سراسر کشور ۹۶۰ اثر به دبیرخانه این کنگره در شهرستان الیگودرز ارسال شد، پس از بررسی اولیه آثار ۶۴۹ اثر به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند.
 
روانشاد بیان کرد: در نهایت ۳۰ شاعر برگزیده از سراسر کشور در تاریخ دهم شهریور در آیین اختتامیه این کنگره در دو نوبت صبح و عصر در تالار کمال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز به قرائت اشعار خود خواهند پرداخت.
 
وی ادامه داد: این کنگره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با حمایت قرارگاه شهید آوینی به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز برگزار می شود.
 
روانشاد خاطرنشان کرد: نخستین دوره این کنگره در سال ۱۳۸۱ در شهرستان الیگودرز اجرا شده است و دبیرخانه دائمی این کنگره در این شهرستان دائر شد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان داشت: یکی از راه‌های بیان نهضت عظیم عاشورا زبان هنر به‌ویژه شعر و ادبیات است و این کنگره فرصت بزرگی برای گسترش فرهنگ عاشوراست.
 
 
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات